سایت هواداری باشگاه استقلال

درمان خانگی | طب سنتی | پزشکی و سلامت

درمان خانگی | 7 روش جذاب‌کردن لبخند!

درمان خانگی | 7 روش جذاب‌کردن لبخند!

داشتن دندان های سفید ضمن اینکه لبخند شما را زیباتر نشان می‌ دهد ارتباط مستقیمی با سلامت دهان و دندان نیز دارد.

خبرنگار اصغر اصغری: زرد شدن دندان ها به تدریج باعث ایجاد پلاک بر روی آنها شده و در صورت عدم توجه به این موضوع ممکن است نهایتا پوسیدگی و خرابی دندان ها را در پی داشته باشد. در ادامه به بررسی مهمترین دلایلی که باعث می‌شوند دندان ها به تدریج زرد شده و زیبایی آنها تحت تاثیر قرار گیرد، می‌پردازیم.

داشتن دندان های سفید ضمن اینکه لبخند شما را زیباتر نشان می‌ دهد ارتباط مستقیمی با سلامت دهان و دندان نیز دارد. در بسیاری دندانپزشکی ها از جمله دندانپزشکی شبانه روزی غرب تهران خدمات موثری در خصوص سفید کردن دندان ها به مراجعان ارائه می‌شود. البته به جز مراکز دندانپزشکی برخی راه های خانگی نیز برای سفید کردن دندان ها وجود دارد.

روش های موثر خانگی جهت سفید کردن دندان ها

با وجود خدمات دندانپزشکی، برخی افراد تمایل دارند در منزل و شخصاً اقدام به سفید کردن دندان های خود کنند. در ادامه روش های طبیعی و موثر خانگی برای داشتن دندان هایی سفید و زیبا را معرفی و مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ترکیب نمک دریا و جوش شیرین

نمک دریا و جوش شیرین از مواد موثری هستند که با ترکیب آنها می‌توانید در منزل دندان های خود را درخشنده و سفید کنید. برای این امر کافی است نصف قاشق چای‌خوری نمک دریا را با یک قاشق جوش شیرین و مقداری آب ترکیب و مخلوط کنید. سپس خمیر مورد نظر را روی مسواک قرار داده و به مدت دو دقیقه دندان هایتان را مسواک کنید.

ترکیب پراکسید هیدروژن و جوش شیرین

پراکسید هیدروژن از عناصر تاثیرگذار بر روی جرم دندان است که با ترکیب جوش شیرین می‌تواند خمیر مناسبی برای سفید کردن دندان ها باشد. مقداری پراکسید هیدروژن را با یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین مخلوط کرده و خمیر را بر روی مسواک قرار دهید. بعد از دو دقیقه مسواک کردن دندان های خود را شسته و مجدداً با خمیر دندان، مسواک زده و بشویید.

البته روش موثر و با دوام تر برای سفید کردن دندان ها مراجعه به دندانپزشکی شبانه روزی غرب تهران است.

استفاده از پودر زردچوبه

پودر زردچوبه محصولی گیاهی و کاملاً طبیعی است که با تهیه خمیر آن می‌توانید دندان های خود را در منزل سفید کنید. برای این امر کافی است کمی از خمیر زردچوبه را بر روی مسواک قرار داده و دندان هایتان را به خوبی مسواک بزنید. البته بعد از مصرف زردچوبه بایستی مجدداً دندان های خود را با استفاده از خمیر دندان مسواک کنید.

ترکیب آبلیمو و جوش شیرین

آبلیمو و جوش شیرین ترکیب بسیار مناسبی برای سفید کردن دندان ها و از بین بردن جرم تشکیل شده بر روی آنها است. برای استفاده از این روش خمیری از جوش شیرین و آب لیمو را تهیه کرده و سپس دندان هایتان را مسواک کنید.

ترکیب سرکه و جوش شیرین

سرکه سیب بهترین نوع سرکه است که می‌توانید با جوش شیرین مخلوط کرده و از خمیر به دست آمده برای مسواک کردن و سفید شدن دندان هایتان استفاده کنید.

زغال سنگ فعال

زغال سنگ فعال ماده موثر و مناسبی است که از آن می‌توانید برای سفید شدن رنگ دندان هاتان استفاده کنید. در این روش مقداری از پودر زغال سنگ را بر روی مسواک قرار داده و دندان هایتان را به مدت ۲ دقیقه مسواک کنید.

تهیه سفید کننده دندان خانگی با استفاده از اسانس های روغن

روغن و عصاره گیاهانی از جمله نعنا، نارگیل، چوب دارچین و ترکیب آن با جوش شیرین بهترین سفیدکننده خانگی است که می‌توانید به وسیله آن رنگ دندان هایتان را سفید کنید. همچنین می‌توانید روغن های فوق را با مقداری پودر زردچوبه مخلوط کرده و از آن برای سفید کردن دندان استفاده کنید.

منبع: خبرآنلاین

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد