خبر فوری | آخرین خبر | اخبار ورزشی

سردار آزمون، رکورد تاریخی علی دایی در گلزنی برای تیم ملی را شکست

سردار آزمون، رکورد تاریخی علی دایی در گلزنی برای تیم ملی را شکست

سردار آزمون که در بازی دیشب مقابل تیم ملی قطر دو گل و یک پاس گل داد از علی دایی که برترین گلزن تیم ملی ایران در مقابل قطر بوده پیشی گرفت.

تیم ملی فوتبال ایران شب گذشته در چهارمین دیدارش از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا به مصاف قطر رفت تا یکی از حساس‌ترین بازی‌های گروه اول را تجربه کند. شاگردان امیر قلعه‌نویی که پیش از این دیدار از سه بازی، با دو برد برابر قرقیزستان و امارات و یک تساوی مقابل ازبکستان، هفت‌امتیازی شده و به دلیل تفاضل گل کمتر، در رده دوم جدول ایستاده بودند، با علم به برتری ازبک‌ها مقابل امارات، در دیداری که چند دقیقه قبل از بازی تیم ملی به پایان رسید، پا به زمین مسابقه گذاشتند تا برای رسیدن به سه امتیاز این دیدار تلاش کنند.

ایران پیش از این قرار بود در مشهد میزبان قطری‌ها باشد ولی سلب امتیاز میزبانی باعث شد تا این بازی به دوبی در امارات برده شود؛ جایی که دست‌کم یکی دو مزیت هم داشت. اول اینکه روی چمن هموارتری نسبت به ورزشگاه‌های ایران برگزار شد و دوم اینکه در زمینی برگزار شد که سردار آزمون، ستاره اول خط حمله تیم ملی ایران در این روزها، در آن خاطرات خوشی را در همین فصل در قالب تیم شباب الاهلی امارات رقم زده بود. در تیم ملی ایران هرچند که قلعه‌نویی و شاگردانش اظهار کرده بودند علاقه‌ای به انتقام‌گیری ندارند ولی گوشه ذهنشان ناکامی هشت ماه پیش برابر همین عنابی‌پوشان را هم داشتند و می‌خواستند هرطور شده از سد رقیب عبور کنند.

نهایتا چنین شد؛ ایران در روزی که سرحال‌تر از سه بازی قبل نشان می‌داد، ابتدا دروازه‌اش گشوده شد ولی درخشش بهنگام سردار آزمون، باعث یک کامبک بزرگ شد تا دست آخر این بازی با نتیجه ۴ بر یک به سود ملی‌پوشان ایرانی به اتمام برسد. سردار در روزی که یکی از بهترین نمایش‌هایش را داشت روی ۷۵ درصد گل‌های ایران اثرگذار بود؛ دو تا را زد و یکی را هم به محمد محبی پاس داد. او که تا پیش از این بازی در کنار علی دایی، از برترین گلزنان ایران مقابل قطر آن هم با چهار گل زده بود، حالا به تنهایی در این دوئل بالاتر از اسطوره ایران ایستاده است. گل چهارم ایران را هم محمد محبی زد تا در کنار سردار آزمون، او هم رؤیایی باشد.

از این مهم‌تر ولی ۱۰ امتیازی شدن ایران و بازپس‌گیری صدر جدول از ازبکستان بود؛ امری که تا حدودی خیال ایران برای صعود مستقیم به جام جهانی را راحت می‌کند. ایران در این بازی نتوانست دروازه خودش را برخلاف سه بازی گذشته‌اش بسته نگه دارد ولی بیش از آن سه بازی در همین دیدار گلزنی کرد. خط حمله ایران که در سه بازی قبلی فقط دو گل زده بود، در این بازی متحول شد و به لطف سردار، چهار گل در همین تک‌دیدار زد. برتری ایران برابر قطر، حالا شاید مرهمی بر زخم حذف این تیم از نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا باشد ولی نباید فراموش کرد که کارنامه برتری تیم ملی مقابل عنابی‌پوشان را فربه‌تر کرد. این جدال بیست‌وپنجمین تقابل دو تیم بود که شانزدهمین برد ایران را به همراه داشت. ضمن اینکه برای تیم ملی در جدال‌های مهرماهی‌اش با قطری‌ها سناریو پابرجا ماند؛ ایران پیش از این چهار بار در مهرماه با قطر روبه‌رو شده بود که همه را برده بود؛ اتفاقی تکراری که مهر ۱۴۰۳ یک بار دیگر رقم خورد.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار روز سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      آخرین اخبار
      اخبار پربازدید