بمباران مسجدی در جنوب لبنان

بمباران مسجدی در جنوب لبنان

رژیم صهیونیستی مدعی شد که شب گذشته یک مرکز فرماندهی نیروهای حزب‌الله را در مسجدی در جنوب لبنان بمباران کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی، امروز، ۱۴ مهرماه با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که شب گذشته یک مرکز فرماندهی نیروهای حزب‌الله را در مسجدی در جنوب لبنان بمباران کرده است.

رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در پلتفرم «X» مدعی شد: «اعضای حزب‌الله از مقر فرماندهی داخل مسجد برای انجام و برنامه‌ریزی حملات علیه ارتش اسرائیل استفاده می‌کردند».

ارتش رژیم صهیونیستی این مسجد را که در نزدیکی بیمارستان «شهید صلاح غندور» در شهر «بنت جبیل» واقع در جنوب لبنان قرار دارد را در حالی بمباران کرد که سندیکای پزشکان لبنان خواستار توقف قتل عام کادر پزشکی از سوی رژیم صهیونیستی شد. 

خبرگزاری رسمی لبنان در این زمینه گزارش داد که روز جمعه چهار گلوله توپخانه رژیم صهیونیستی به محوطه و اطراف بیمارستان «شهید صلاح غندور» در شهر بنت جبیل واقع در جنوب این کشور اصابت کرد.

به گفته مدیریت بیمارستان، بمباران رژیم صهیونیستی منجر به مجروح شدن ۹ نفر از کادر پزشکی و پرستاری شد که حال بیشتر آنها به شدت وخیم اعلام شده است. این در حالی است که بیمارستان نیز از کار افتاده است.

در همین زمینه، سندیکای پزشکان لبنان امروز در درخواستی فوری از سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل متحد برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه نظام پزشکی این کشور درخواست کمک کرد.

این سندیکا در این پیام از این نهادهای بین‌المللی خواست که اقدام رژیم اشغالگر صهیونیستی در ممانعت از خروج تیم‌های آمبولانس برای انتقال بیماران، مجروحان، پزشکان و کارکنان بیمارستان «صلاح غندور» در جنوب شهر «بنت جبیل» را متوقف کنند.

این سندیکا در این بیانیه‌ با تأکید بر این که اقدامات رژیم صهیونیستی، نوعی قتل عام علیه کادر پزشکی لبنان و تیم‌های آمبولانس است، اعلام کرد: لوائح بین‌المللی و منشورهای حقوق بشر، به ویژه منشور مربوط به حق مراقبت‌های پزشکی و بستری شدن در بیمارستان برای همه را نقض می‌کند.

براساس این گزارش، تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان باعث شده که دو بیمارستان دولتی «مرجعیون» و «میس الجبل» و بیمارستان «شهید صلاح غندور» در شهر «بنت جبیل» از روند خدمت‌رسانی خارج شوند.

رژیم اشغالگر صهیونیستی از ۲۳ سپتامبر گذشته تاکنون صدها حمله هوایی خشونت‌آمیز و بی‌سابقه به مناطق مختلف لبنان انجام داده که بر اساس اطلاعات رسمی، این حملات تاکنون به شهید و زخمی شدن هزاران نفر منجر شده و علاوه بر آن، آوارگی بیش از ۱,۲ میلیون نفر را در پی داشته است.

پایگاه خبری عربی ۲۱

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار روز سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      آخرین اخبار
      اخبار پربازدید