ترامپ خواستار حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران شد

ترامپ خواستار حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران شد

رئیس‌جمهور سابق آمریکا از اسرائیل خواست در واکنش به حملات موشکی اخیر جمهوری اسلامی ایران به تاسیسات هسته‌ای حمله کند.

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه روز جمعه گفت که معتقد است اسرائیل باید در واکنش به حملات موشکی اخیر جمهوری اسلامی ایران به تاسیسات هسته‌ای حمله کند.

رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، در یک رویداد تبلیغاتی در کارولینای شمالی، به سؤالی که این هفته از جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات، درباره احتمال هدف قرار دادن برنامه هسته‌ای ایران توسط اسرائیل مطرح شد، اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ترامپ درباره بایدن گفت: «از او پرسیدند، نظرت در مورد ایران چیست، آیا فکر می‌کنی باید ایران را هدف قرار دهند؟ و او گفت تا جایی که تاسیسات اتمی را هدف قرار ندهند.»

روز چهارشنبه از بایدن پرسیده شد که آیا از حمله به سایت‌های هسته‌ای ایران حمایت می‌کند و رئیس‌جمهور آمریکا به خبرنگاران گفت: «پاسخ منفی است.»

ترامپ روز جمعه در پاسخ به سوال یکی از شرکت کنندگان در مورد این موضوع گفت: «فکر می‌کنم او اشتباه کرده است. آیا این چیزی نیست که قرار است بزنی؟ منظورم این است که این بزرگ‌ترین خطری است که ما را تهدید می‌کند، یعنی سلاح هسته‌ای.»

ترامپ افزود: «وقتی آنها این سوال را از او پرسیدند، پاسخ باید این می‌بود که ابتدا هسته‌ای را بزنید و بعداً نگران بقیه باشید.»

بایدن روز چهارشنبه در واکنش به شلیک نزدیک به 200 موشک ایرانی به سمت اسرائیل، مخالفت خود را با حمله علیه تاسیسات هسته‌ای ایران اعلام کرد.

او گفت: «ما با اسرائیلی‌ها در مورد آنچه که قرار است انجام دهند بحث خواهیم کرد.» او افزود که همه اعضای گروه 7 موافق هستند که اسرائیل «حق پاسخگویی را دارد، اما آنها باید پاسخ متناسبی دهند.»

ترامپ که در نبرد انتخابات ریاست‌جمهوری با کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، نامزد دموکرات‌ها مبارزه‌ای سخت دارد، درباره تشدید تنش‌های اخیر در خاورمیانه صحبت چندانی نکرده است.

او این هفته بیانیه‌ای تند صادر کرد و بایدن و هریس را مسئول این بحران دانست.

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار روز سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      آخرین اخبار
      اخبار پربازدید