هرگز پوست پسته تازه را دور نریزید | خواص پوست پسته

هرگز پوست پسته تازه را دور نریزید | خواص پوست پسته

خواص پوست پسته تازه را در زیر بخوانید.

خواص پوست پسته برای سلامت جسمی کودکان و بزرگسالان، بر هیچ کس پوشیده نیست؛ به همین دلیل، با وجود اینکه قیمت پسته نسبت به انواع آجیل معمولا گران‌تر است، اما به دلیل ارزش غذایی بالای آن، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد! حال سوال این است که خواص پوست پسته چیست و آیا می‌توان از پوست پسته تازه نیز استفاده کرد؟ در این مقاله، به این گونه سوالات پاسخ خواهیم داد.

احتمالا عنوان این مقاله شما را شگفت زده کرده است، که پوست پسته چه کاربردی دارد! پسته دو نوع پوست دارد، که یکی از آن‌ها استخوانی است و مغز را می‌پوشاند؛ در حالی که پوست دوم، به عنوان پوشش پوست استخوانی عمل می‌کند و تنها همراه با پسته تازه دیده می‌شود. منظور از خواص پوست پسته، خواص پوسته نرم آن است. البته خواص پوست پسته خشک نیز در جای خود قابل بحث خواهد بود!

بسیاری از افرادی که با طب سنتی سر و کار دارند، بر این باورند که پوست پسته خواص منحصر به فردی برای مو و پوست دارد. همچنین، از نظر آن‌ها خوردن دم کرده پوست پسته، می‌تواند به بهبود سکسکه و رفع اسهال کمک کند. از طرفی، بانوان خوش ذوق می‌توانند با تهیه مربا و ترشی پوست پسته، یک طعم بی‌نظیر خلق کرده و از خواص آن نیز بهره ببرند. در ادامه مطلب، توضیحات بیشتری درباره فواید پوست پسته ارائه خواهیم داد.

خواص پوست پسته

طعم بی‌نظیر پسته تازه، آن را به یکی از محبوب‌ترین خوردنی‌های فصل تابستان تبدیل کرده است. پسته تازه، یک پوشش قرمز رنگ نرم دارد که بر روی پوست استخوانی آن قرار می‌گیرد. همین پوست که در ظاهر، دور ریختنی به نظر می‌آید، خواص فوق العاده‌ای دارد؛ در ادامه، انواع خواص پوست پسته تازه را بیان می‌کنیم.

خواص پوست پسته برای مو

از خواص پوست پسته برای مو، می‌توان به تامین منیزیم، پتاسیم، آهن و کلسیم مورد نیاز مو اشاره کرد. برای آنکه بتوانید رشد موهای خود را افزایش داده و فولیکول مو را تغذیه کنید، می‌توانید مقداری پوست پسته را در ظرف جوشانده و عصاره حاصل از آن را بر روی پوست سر ماساژ دهید.

روی، مس، منگنز و سایر مواد معدنی موجود در عصاره پوست پسته، برای تنظیم چربی کف سر و بلندتر شدن موها مفید است. بنابراین خواص پوست پسته تازه برای مو، نه تنها به تقویت فولیکول موها می‌پردازد، بلکه به سلامت پوست سر نیز کمک می‌کند.

خواص پوست پسته برای پوست صورت

احتمالا تاکنون، درباره ماسک‌های زغال و خواص آن‌ها برای پوست صورت، مطالبی را خوانده یا شنیده‌اید. علت مفید بودن این نوع ماسک‌ها، وجود کربن فعال است. جالب است بدانید که پوست پسته به طور طبیعی، دارای کربن فعال است؛ به طوری که این ماده، عملا یک منبع عالی برای تولید کربن فعال در کشورهای پیشرفته به حساب می‌آید!

به این ترتیب، اگر بتوانید جوشانده پوست پسته را به پوست صورت بمالید، تا حد زیادی آلودگی‌های روی پوست صورت برطرف شده و التهابات پوستی از بین خواهند رفت. برای پوست‌هایی که جوش و آکنه دارند، عصاره پوست پسته یک درمان مناسب است. فراموش نکنید که آنتی اکسیدان‌های موجود در پوست پسته نیز از پیری زودرس پوست جلوگیری خواهند کرد!جوشانده پوست پسته سبب زدودن آلودگی های روی پوست صورت میشود.

خواص پوست پسته برای اسهال

افرادی که دچار حالت تهوع اسهال و استفراغ هستند، می‌توانند دم کرده پوست پسته را مصرف کنند. بنا بر تجربه افراد، این معجون می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اسهال و دل پیچه را برطرف کند! درباره این که آیا پوست پسته برای اسهال نوزاد مفید است یا خیر، بهتر است با یک پزشک متخصص اطفال مشورت کنید.

خواص پوست پسته برای معده

پوست پسته فیبر دارد و از این نظر به هضم و جذب غذا در معده و روده کمک می‌کند. گاهی ممکن است فرد از استشمام بوی غذا، احساس تهوع و دل پیچه داشته باشد؛ در این صورت، خوردن دم کرده پوست پسته، به آرام کردن معده کمک خواهد کرد!

نکته دیگری که می‌توان درباره خواص پوست پسته‌تر و خشک برای معده بیان کرد، به زغال فعال موجود در آن مربوط است! در واقع، کسانی که به واسطه مسمومیت غذایی یا دارویی، احساس تهوع و سرگیجه دارند، می‌توانند با خوردن دم کرده پوست پسته، از خواص آن برای میکروب کشی معده و بهبود تهوع بهره ببرند.

خواص پوست پسته در طب سنتی

بر اساس طب سنتی، خوردن مغز پسته از هر نظر برای بدن مفید است؛ اما این که پوست پسته چه خاصیتی دارد، سوال مهمی است که طب سنتی برای آن هم پاسخ مناسبی دارد. از مهم‌ترین خواص خوردن پوست پسته از نظر طب سنتی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان سرفه و گلودرد

بهبود مشکلات پوستی مانند اگزما و پسوریازیس

رفع زخم‌های دهانی و تقویت لثه‌ها

کمک به رفع بوی بد دهان

دارای اثرات آرامبخش؛ برای رفع استرس و اضطراب

از دیدگاه طب سنتی، فرد می‌تواند برای بهبود مشکلات دهان و دندان، از خواص پوست خیس پسته بهره ببرد. برای این کار می‌توان پوست پسته‌تر را جوید تا عصاره آن به دیواره‌های دهان و لثه‌ها برسد، یا دم کرده آن را قرقره کرد.

رفع سرفه و گلودرد و مشکلات پوستی یکی از خواص مصرف پوست پسته می باشد.

رفع بوی بد دهان

مهم‌ترین کاربرد پوست پسته‌تر را می‌توان به خواص آنتی باکتریالی آن مربوط دانست؛ در واقع، جویدن پوست پسته، می‌تواند باکتری‌های مضر داخل دهان را از بین برده و به ضدعفونی شدن محیط دهان کمک کند. همچنین دم کرده پوست پسته، یک منبع از کربن است که خواص ضد التهابی دارد.

اگر با نحوه عملکرد خمیر دندان‌های حاوی کربن فعال یا زغالی آشنایی داشته باشید، می‌دانید که مسواک کردن با مواد حاوی کربن فعال، به سفید شدن دندان‌ها، کاهش التهاب لثه‌ها و رفع بوی بد دهان کمک خواهد کرد!

پوست پسته خاصیت آنتی باکتریالی در زدودن بوی بد دهان دارد.

التیام زخم‌های داخل دهان و استحکام لثه‌ها

کاربرد پوست پسته و خواص آن، از هر نظر برای دهان اهمیت دارد؛ آنتی اکسیدان‌ها و مواد ضد التهاب موجود در پوست پسته، باعث می‌شود تا زخم‌های دهانی کاهش یافته و لثه‌ها محکم شوند. همچنین، با قرقره کردن عصاره پوست پسته و یا جویدن آن، محیط دهان ضدعفونی شده و به واسطه خواص پوست پسته خام تازه، از بروز عفونت جدید پیشگیری به عمل می‌آید.

جمع‌بندی

در این مطلب، توضیح دادیم که پوست پسته چه خواصی دارد. مشخص شد که پوست پسته برای اجزای مختلف بدن، خواص منحصر به فردی دارد. برای مثال، خواص پوست پسته تازه برای مو، معده و تقویت لثه‌ها انکارناپذیر است؛ ضمن اینکه خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی پوست پسته، می‌تواند برای درمان زخم‌های دهانی مفید باشند!

حتی اگر علاقه‌ای به خوردن پوست پسته تازه ندارید، بهتر است کمی پسته خام را در برنامه غذایی روزمره خود بگنجانید. در فروشگاه اصل تبریز، امکان بررسی قیمت پسته خام فراهم شده است. همچنین اگر قصد دارید پسته بدون پوست بخرید، می‌توانید پس از بررسی قیمت مغز پسته در فروشگاه آنلاین اصل تبریز، این محصول را به مقدار مورد نیاز سفارش دهید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار روز سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      آخرین اخبار
      اخبار پربازدید