مجموعه روز خون درباره حمله تروریستی شاه چراغ | زمان پخش مشخص شد

مجموعه روز خون درباره حمله تروریستی شاه چراغ | زمان پخش مشخص شد

مدیرکل صدا و سیما مرکز فارس گفت: مجموعه هفت قسمتی روز خون از تولیدات این مرکز با موضوع حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع)، آبان‌ماه ۱۴۰۳ از یکی از شبکه‌های سراسری سیمای جمهوری اسلامی پخش می‌شود.

امیر رئوف،شنبه در نشست با خبرنگاران اعلام کرد: پیش تولید مجموعه "روز خون" با موضوع حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) به پایان رسیده و اکنون در مرحله تولید قرار دارد.

وی گفت: هر چند با شهادت هم‌وطنان در حرم امن اهل بیت (ع) تلخی این اتفاق در کاممان ماند اما این حادثه با حضور گسترده مردم در مراسم تشییع شهدا، تبدیل به حماسه شد و از سویی چهره واقعی استکبار را نمایان کرد که ادعا می‌کند حقوق بشر را سرلوحه کار خود قرار داده، اما در این مکان مقدس، حتی به کودکان نیز رحم نکرد.

مدیرکل صدا و سیمای فارس افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند نگذارید حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) به فراموشی سپرده شود و این حادثه را همانند واقعه کربلا زنده نگه داردید؛ اقدام گروه نمایش صدا و سیما فارس در جهت لبیک به همین خواسته است.

رئوف ادامه داد: طرح تولید مجموعه نمایشی روز خون از سوی صدا و سیما فارس ارائه و در معاونت سیما مصوب شد؛ بر اساس این مصوبه پیش تولید آن در یک و نیم سال اخیر به انجام رسید و اکنون در میانه راه تولید قرار دارد.

وی بیان کرد: این مجموعه که اکنون در حال تصویربرداری است و در هفت قسمت ۴۵ دقیقه ای تولید و آبان ماه، همزمان با سالروز حمله تروریستی به حرم احمد بن موسی (ع) در یکی از شبکه‌های سراسری یک، ۲ یا سه پخش می‌شود.

مدیرکل صدا و سیما فارس افزود: تهیه کننده این مجموهه با مشورت مجموعه سیما، یک گروه قوی و باتجربه را برای ساخت انتخاب کرد و از ظرفیت‌های هنری و هنرمندان بومی فارس نیز به خوبی استفاده شد.

رئوف ادامه داد: مجموعه روز خون در ۸۵ لوکیشن و ۶۰۰ سکانس فیلمبرداری می‌شود و در تولید آن ۲۰۰ هنرمند مشارکت دارند و تلاش شده در حین تولید آن از لوکیشن های معرف شیراز بیشتر استفاده شود.

وی اظهار کرد: صدا و سیما آمادگی دارد با همکاری دیگر دستگاه‌های فرهنگی و هنری فارس و حتی بخش خصوصی، تولید فیلم و تله‌فیلم در استان را تبدیل به جریانی مداوم کند.

توضیح تهیه کننده روز خون درباره سناریوی حمله تروریستی به شاهچراغ (ع)

تهیه کننده مجموعه تلویزیونی روز خون در ادامه این نشست خبری گفت: برای تهیه طرح و فیلمنامه این مجموعه از پنج تا ۶ هزار صفحه پژوهش استفاده شده که در قالب کتاب "چراغدار" نیز منتشر شده است.

مرتضی رضایی اظهار کرد: طرح این مججموعه در تراز ملی مصوب شد و مرحله پژوهش آن نیزهشت ماه طول کشید تا به نگارش فیلمنامه برسد.

وی عنوان کرد: فیلمنامه روز خون از سوی یک گروه نویسندگان شامل محسن دانشور، قاسم عابدی و مجتبی رنجبر نوشته شده و داستان زندگی هفت خانواده را همزمان روایت می‌کند که در روز حادثه تروریستی به هم گره می‌خورند.

تهیه کننده روز خون گفت: تا کنون ۲۹ جلسه فیلم‌برداری این مجموعه تلویزیونی انجام شده وهادی شلالوند مدیر فیلم‌بردای این مجموعه است که در تولید مجموعه‌های پلیسی تجربه بالایی دارد.

رضایی افزود: روح الله جعفر بیگلو مدیر صدا برداری روز خون است که از سریال امام علی تا کنون کارهای شناخته شده بسیاری داشته است و حبیب کریم‌زاده نیز طراحی صحنه این مجموعه را به عهده داشته که کمتر تولیدات تاریخی سراغ داریم که او در طراحی صحنه آن نقش نداشته باشد.

وی اضافه کرد: رحمت عبدالله‌زاده نیز مدیرتولید روز خون است که از فیلم عروس، به خوبی در سینمای ایران شناخته شده است.

تهیه کننده این مجموعه تلویزیونی گفت: در تولید روز خون از ۲۵ بازیگر سینما و تئاتر بومی شیراز و ۱۲ بازیگر از تهران استفاده شده است.

هنرمندان برای روز خون ۴۰ درصد کمتر دستمزد گرفتند

رضایی درباره بودجه تولید این مجموعه تلوزیونی گفت: اعتباری که برای تولید روز خون برآورد شد، در اندازه یک فیلم تک لوکیشن آپارتمانی بود اما ما با همان بودجه در حال تولید یک کار پلیسی هستیم، چرا که هنرمندان بومی فارس دلسوزانه به تولید این مجموعه کمک می‌کنند و بسیاری از هنرمندان شناخته شده نیز به خاطر شهدای شاهچراغ (ع)، ۴۰ تا ۵۰ درصد کمتر دستمزد دریافت کردند.

وی اظهار کرد: در مجموع، مجموعه روز خون با پنجاه درصد یک کار این‌چنینی، در حال تولید است.

تهیه کننده روز خون گفت: همکاری نهادهای امنیتی در تولید این مجموعه خوب بود، ما همه تصاویر دوربین‌های مدار بسته را دیدیم، تصاویر اصلی را در تیتراژ پایانی فیلم پخش خواهیم کرد.

رضایی از همکاری نکردن برخی بخش‌های فارس انتقاد کرد و گفت: به عنوان نمونه نقاره خانه حرم مطهر شاهچراغ از قدیمی‌ترین‌ها است اما چندبار تصمیم به تهیه مستندی از آن گرفتیم که به نتیجه نرسید.

حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) در مغرب چهارم آبان ماه ۱۴۰۱ منجر به شهادت ۱۳ تن و زخمی شدن ۲۵ تن از خادمان و زائران حرم احمدی شد و عامل اصلی حمله در درگیری با نیروهای انتظامی و امنیتی کشته شد.

سرنوشت تولیدات قبلی مرکز فارس

رئوف گفت: تولید مجموعه تلوزیونی سلمان فارسی از سوی داوود میرباقری در حال تولید است و اکنون زندگی وی قبل از اسلام ضبط شده و پیش بینی می شود، این مجموعه ۱۴۰۵ از شبکه‌های سراسری پخش شود.

مدیرکل صدا و سیما فارس درباره ساخت مجموعه تلوزیونی احمدبن موسی (ع) اظهار کرد: هیچکدام از بحث و تفاهم‌های گذشته در این زمینه به نتیجه نرسید و از انجا که تولید مجموعه تلوزیونی ردیف الف ویژه هزینه بالایی دارد، اگر ۵۰ درصد از اعتبارات مورد نیاز برای ساخت این مجموعه از محل اعتبارات استانی تامین شود، آماده پیگیری هزینه باقیمانده از محل اعتبارات صدا و سیما هستیم، البته پیش از آن باید دانش‌نامه احمدبن موسی (ع) با پژوهش علمی تدوین شود تا امکان استفاده از آنها در نگارش فیلمنامه نیز فراهم باشد.

ایرنا

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار روز سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      آخرین اخبار
      اخبار پربازدید