ایران خودرو | فروش فوری ایران خودرو | ثبت نام ایران خودرو | سایت ایران خودرو

مشتریان ایران خودرو فقط 6 روز فرصت دارند! | مژده؛ فروش اقساطی محصولات ایران خودرو از سامانهikcosales.ir با OFF تابستانه

مشتریان ایران خودرو فقط 6 روز فرصت دارند! | مژده؛ فروش اقساطی محصولات ایران خودرو از سامانهikcosales.ir با OFF تابستانه

سایت فروش محصولات ایران خودرو از امروز باز شده آغاز شده و متقاضیان می توانند با داشتن شرایط لازم، در این طرح شرکت کنند و ثبت نام نمایند.

خبرنگار اصغر اصغری: بعد از حواشی بسیاری که در مورد ثبت نام جدید محصولات ایران خودرو به وجود آمد، بالاخره ثبت نام طرح جدید فروش محصولات ایران خودرو از هم اکنون آغاز شده است. در طرح جدید ایران خودرو بیشتر محصولات این شرکت اعم از؛ رانا پلاس، سورن پلاس XU7P ، تارا اتوماتیک، ری را، تارا دستی، پژو ۲۰۷ با پیشرانه TU3، پژو ۲۰۷ دستی با موتور TU5، هایما S5، هایما ۷X، لونا GRE، بستیون NAT به فروش می رسند. متقاضیان می توانند تا روز یکشنبه ۲۸ مرداد می بایست اقدام ایجاد حساب وکالتی کرده و تا روز ۱ شهریور می توانند خودرو مورد نظر را در سامانه https://ikcosales.ir/ انتخاب نمایند. اما در مورد این طرح سوالات و ابهامات زیادی وجود دارد که ما سعی می کنیم در مطلب به مهم ترین آن ها پاسخ دهیم.

آیا شرط گواهینامه برای ثبت نام پیش روی ایران خودرو وجود دارد؟

چند روز پیش بود که سازمان شورای رقابت اعلام کرد که من بعد شرط داشتن گواهینامه برای شرکت در طرح ها و شرایط فروش کلیه شرکت ها حذف شده است اما مشخص نبود که آیا مصوبه شامل طرح جدید ایران خودرو می شود یا خیر؟

طبق پیگیری های رسانه آخرین خودرو صورت گرفته از روابط عمومی شرکت ایران خودرو می توان به این نتیجه رسید که این قانون به شرکت ایران خودرو ابلاغ شده و شرط داشتن گواهینامه برای شرکت در شرایط فروش ایران خودرو جذف شده است و متقضیان می توانند در این طرح شرکت کنند.

مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان تا چه زمانی بلوکه خواهد شد؟

یکی از حاشیه هایی که برای این طرح وجود دارد بلوکه کردن مبلغ ۲۳۰ میلیون تومانی است که باید در بانک های مشخص شده از طرف ایران خودرو انجام شود. اما این پول تا چه زمانی بلوکه خواهد ماند سوالی است که ممکن است برای بسیاری از شرکت کنندگان در این طرح به وجود آید.

در جواب این سوال باید بگوییم که این مبلغ از آغاز طرح فروش تا پایان اولویت بندی و مشخص شدن نتایج، به مدت ۱۵ روز بلوکه خواهد ماند و بعد از آن می توان این مبلغ را از حساب وکالتی برداشت کرد.

آیا ثبت نام کنندگان در سامانه یکپارچه، مجاز به ثبت نام در طرح فعلی خواهند بود؟

قبل از آن که به جواب این سوال بپردازیم باید بگوییم که این طرح فروش توسط خود شرکت ایران خودرو و خارج از سامانه یکپارچه برگزار می شود و این اولین بار در چند سال اخیر است که این اتفاق رخ می دهد.

متاسفانه در این طرح متقاضیانی که دارای اولویت تابستان ۱۴۰۳ و بعد از آن هستند و تا کنون فراخوان نشده و یا واریز وجه نکرده اند، امکان ثبت نام در این طرح را نداشته و این شرکت مطابق اولویت سامانه یکپارچه، همان خودرو اولویت بندی شده را تحویل خواهد داد.

در سایت جدید فروش ایران خودرو نیاز به ثبت نام مجدد است یا افراد با پروفایل قبلی خود در سامانه قدیم می توانند ثبت نام کنند؟

یکی دیگر از نکات قابل توجه درباره این طرح این است که شرکت ایران خودرو برای طرح فروش جدید خود، سامانه ای جدید را به نشانی ikcosales.ir معرفی کرده است.

سامانه جدید بر اساس حساب های بانکی وکالتی تنظیم شده و اگر متقاضی مبلغ مورد نظر را در حساب وکالتی بلوکه کرده و از زمان انجام این فرآیند ۴۸ ساعت گذشته باشد، پس از ایجاد پروفایل جدید می توان فرآیند ثبت نام را انجام داد.

امکان انتخاب خودرو برقی برای افرادی که خودروهای بنزینی را انتخاب کرده‌اند، وجود دارد؟

بله. متقاضیان خودروهای برقی بدون لحاظ ثبت درخواست خودرو بنزینی، امکان انتخاب خودرو برقی را نیز دارند.

مادرانی که قبلا در طرح جوانی جمعیت سایپا ثبت‌نام کرده و خودرو تحویل گرفته‌اند، اکنون در طرح فعلی نیز می‌توانند ثبت نام کنند؟

خیر، شرایط مادران صرفا مشمول یک دستگاه خودرو است.

شرایط فروش به صورت فروش فوری است یا پیش فروش؟

پس از مرحله اول ثبت درخواست خرید و اعلام اولویت‌های مجاز شرایط فروش، باتوجه به خودرو انتخابی متفاوت است و متعاقبا به متقاضیان اطلاع‌رسانی می‌شود.

طرح فروش به روش قرعه‌کشی بوده یا اولویت ثبت‌نام بر اساس ماه انتخابی محصول است؟

مشتریانی که درخواست خرید خودرو داشته و در سامانه ثبت درخواست می‌کنند، براساس رویه‌های مصوب، اولویت‌بندی می‌شوند، اما فقط اولویت‌هایی که امکان ثبت‌نام از آنان در سال ۱۴۰۳ مطابق ظرفیت تولید میسر است، انجام خواهد شد و سایر اولویت‌ها مجاز نبوده و امکان ثبت‌نام و دریافت خودرو ندارند.

محدودیت‌های موجود در طرح مذکور چیست؟

طرح مادران و خودروهای فرسوده، محدودیت‌های عمومی را نداشته و شرایط اختصاصی آن‌ها به این صورت است که در روش مادران، متقاضی باید تاکنون در این روش خودرو دریافت نکرده باشد و فرزند دوم و مابعدشان از تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۲۴متولد شده باشد.

درمورد خودروهای فرسوده نیز باید خودروی فرسوده در سایت ستاد نوسازی خودروهای فرسوده به نشانی www.nnhk.ir ثبت شود.

لازم بذکر است که سامانه فروش محصولات ایران خودرو باز شده و متقاضیان می توانند از هم اکنون در اقدام به نام نویسی و ثبت نام نمایند.

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار روز سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      آخرین اخبار
      اخبار پربازدید