وام بازنشستگان | وام قرض الحسنه بازنشستگان | وام ضروری بازنشستگان

خبر فوری/شگفتانه 30 میلیونی پزشکیان به حساب بازنشستگان واریز شد | توپ پر پزشکیان برای به حمایت از بازنشستگان

خبر فوری/شگفتانه 30 میلیونی پزشکیان به حساب بازنشستگان واریز شد | توپ پر پزشکیان برای به حمایت از بازنشستگان

واریز وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان و وظیفه بگیران از امروز 9 مردادماه آغاز شده است.

خبرنگار اصغر اصغری: «جعفر امیرآبادی زاده» گفت: براساس تفاهم نامه این صندوق با بانک صادرات ایران ، تسهیلات ۳۰میلیون تومانی ضروری بازنشستگان کشوری برای ۵۲هزار نفر از بازنشستگان و وظیفه بگیران عزیز واجد شرایط در این مرحله، سه شنبه به حساب حقوقی این عزیزان واریز شد.

امیرآبادی زاده گفت: وام ضروری بازنشستگان کشوری همراه با سایر تسهیلات مالی از جمله وام ازدواج فرزندان و وام حمپاد، یکی از خدمات رفاهی و تسهیلات مالی صندوق بازنشستگی کشوری است که برای کمک به بهبود معیشت بازنشستگان عزیز به صورت ماهانه پرداخت می شود. این تسهیلات به مبلغ ۳۰ میلیون تومان با کارمزد سالانه ۴درصد پرداخت شده است.

جزئیات جدید از واریز معوقات حقوق بازنشستگان

در این نامه آمده است که هیات وزیران مصوب کرده «سه میلیون تومان واریزی به حساب حداقل‌بگیران تامین اجتماعی، کمک معیشت است و برای سه ماه پرداخت می‌گردد». به این ترتیب، به گفته محمدزاده، حداقل‌بگیر تامین اجتماعی، مستمری‌بگیران حداقلی از لیست متناسب‌سازی کنار گذاشته شدند و مشخص نیست تکلیف متناسب‌سازی برای این گروه چه می‌شود.

این بازنشسته افزود: در حالیکه بازنشستگان در انتظار صدور احکام متناسب‌سازی هستند، هیات وزیران نامه‌ای را به تصویب می‌رساند که در آن سه میلیون تومان فقط کمک معیشتی‌ است و صرفاً فقط برای سه ماه اول سال است و قرار نیست تداوم داشته باشد.

محمدزاده ادامه داد: در حالیکه صندوق‌های دولتی، برای پرداخت یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی مصوبه دارند، چرا حداقل‌بگیران تامین اجتماعی از لیست متناسب‌سازی خط خورده‌اند؟

همه اینها در حالیست که هنوز تکلیف متناسب‌سازی سایر سطوح نیز در تامین اجتماعی مشخص نشده است.

وزیر کار، گفت: مهم‌ترین ماموریت ما صیانت از حقوق بازنشستگان است.

سید صولت مرتضوی درباره زمان صدور احکام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: تلاش می‌کنیم بتوانیم این کار را بکنیم و این موضوع در این ماه انجام شود. حالا اگر این ماه نشد امیدواریم دولت آینده بتواند این اقدامات را انجام دهد.

وی در آخرین نشست هفتگی هیئت دولت سیزدهم با حضور در جمع خبرنگاران گفت: ماموریت وزارت کار مستمر است یعنی کاری نیست که بگوییم تمام شد. مهم‌ترین ماموریت ما صیانت از حقوق بازنشستگان است. حتما باید به این توجه کنند. موضوع بعدی اشتغال است که مستمرا باید پیگیری شود تا به یک نقطه خاصی برسیم تا موضوع بیکاری حل شده و آن را به نتیجه برسانیم.

وی افزود: من برای دولت آینده آرزوی موفقیت می‌کنم، کار برای هرکس که بعد از آیت الله رئیسی رئیس‌جمهور می‌شد دشوار بود. من دعا می‌کنم برادر عزیزمان آقای پزشکیان موفق باشد و بتواند قدری از مشکلات جامعه را حل کند.

مرتضوی تصریح کرد: توصیه من به وزیر بعدی این وزارتخانه آن است که تلاش کنند مشی و راه شهید رئیسی را ادامه دهند. مردم‌دوست باشند، عاشق خدمت به مردم باشند. کار‌هایی که بر زمین مانده را ادامه دهند. به کارگران، بازنشستگان و رفاه جامعه عنایت داشته باشند تا موفق باشند.

وزیر کار درباره زمان صدور احکام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: تلاش می‌کنیم بتوانیم این کار را بکنیم و این موضوع در این ماه انجام شود. تلاش می‌کنیم با تامین منابع و رحمت خداوند این کار را انجام دهیم. حالا اگر این ماه نشد امیدواریم دولت آینده بتواند این اقدامات را انجام دهد.

پرداخت یک سوم از طلب تامین اجتماعی

مرتضوی در پاسخ به این سوال گفته می‌شود خزانه‌داری فقط یک سوم از طلب تامین اجتماعی را پذیرفته که پرداخت کند، گفت: در این موضوع دو بخش دارد. یکی برای بازنشستگان کشوری است و دیگری مربوط به تامین اجتماعی است. در بازنشستگان کشوری دولت وظیفه دارد کل منابع آن را تامین کند و ابلاغ کند و اجرایی کند. در مورد سازمان تامین اجتماعی یک ایراد حقوقی و قانونی به وجود آمده که به صورت علی الحساب پرداخت کرده است. دولت امروز مصوباتی داشته که تامین اعتبار صورت بگیرد تا آن را پرداخت کند.

منبع: خبرآنلاین

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار روز سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      آخرین اخبار
      اخبار پربازدید