تعطیلی مدارس تهران | تعطیلی ادارات تهران | تعطیلی دانشگاه ها تهران

آژیر قرمز جیگری آلودگی هوای تهران با چاشنی تعطیلی مدارس ! | پرواز لاشخور خفگی بالای سر پایتخت نشینان

آژیر قرمز جیگری آلودگی هوای تهران با چاشنی تعطیلی مدارس ! | پرواز لاشخور خفگی بالای سر پایتخت نشینان

جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران از ۷ صبح امروز (دوشنبه) در محل استانداری تهران تشکیل شد.

خبرنگار اصغر اصغری: باتوجه به پایداری و سکون هوا و تشدید آلودگی هوا در تهران کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران از ساعت ۷ صبح امروز در محل استانداری تهران تشکیل جلسه داده است و تا ساعاتی دیگر مصوبات این کارگروه اعلام خواهد شد.

آموزش و پرورش شهر تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به تشدید آلودگی هوای پایتخت و بر اساس مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای تهران، کلاس‌های آموزشی همه مقاطع تحصیلی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه (استثنایی) در ۲ نوبت صبح و عصر همچنین کودکستان‌ها (پیش دبستانی)، مقاطع ابتدایی و متوسطه دوره اول آموزش و پرورش در همه مناطق شهر تهران در روز دوشنبه ۱۳ آذر غیرحضوری و به صورت مجازی در شاد دایر است.

در بخشی دیگر از اطلاعیه آمده است: فعالیت‌های ورزشی در فضای باز برای مقطع متوسطه دوم ممنوع است.

آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز اعلام کرد: با استمرار آلودگی هوا و افزایش آلاینده‌ها، وضعیت آموزش در مدارس شهرستان‌های استان تهران به جز فیروزکوه در روز دوشنبه ۱۳ آذر ماه به شرح ذیل است:

۱. همه مهدهای کودک و کودکستان‌ها تعطیل است.

۲. آموزش در مدارس مقطع ابتدایی و دوره اول متوسطه در دو نوبت صبح و عصر به صورت غیرحضوری و کلاس‌ها در بستر پیام‌سان شاد برگزار خواهد شد.

۳. مراکز و مدارس استثنایی در همه مقاطع غیرحضوری و کلاس‌ها در بستر پیام‌رسان شاد برگزار می‌شود.

۴.فعالیت‌های ورزشی و تربیت بدنی برای دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه در فضای باز ممنوع است.

 در این راستا، سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک درباره نگهداری کودکان در مهدهای کودک اعلام کرد: براساس ماده (۴۱) شیوه‌نامه ساماندهی و مدیریت امور اجرایی کودکستان‌ها، آموزش‌های حضوری، غیرحضوری و ترکیبی در وضعیت قرمز (آلودگی هوا) به شرح ذیل است:

در ماده ۴۱ آمده است: مطابق با آیین‌نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۳ قانون《هوای پاک》 در وضعیت قرمز تمامی کودکستان‌ها (مهدکودک‌ها و مراکز پیش‌دبستانی) باید تعطیل شوند. در این شرایط به‌منظور خدمت‌رسانی به والدین شاغل به‌ویژه شاغلین حوزه‌های خدمات عمومی، کودکستان‌ها می‌توانند در صورت تقاضای ایشان و با اخذ اجازه از اداره آموزش و پرورش ناحیه/منطقه و شهرستان، صرفاً کودکان این والدین را بدون اخذ وجه اضافه پذیرش کنند.

تداوم آلایندگی برای سه روز آینده

 رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در سه روز آینده با توجه به سکون و پایداری نسبی جو، انباشت آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت و صنعتی این استان به ویژه تبریز تداوم دارد.

«محمد امیدفر»، روز یکشنبه افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیشیابی هواشناسی و تصاویر ماهواره ای، این وضعیت در برخ نواحی موجب بروز غبار محلی و کاهش کیفیت هوا در این شهرها می شود.

وی با بیان اینکه این وضعیت تا روز چهارشنبه در استان حاکم می شود، اظهار کرد: از روز چهارشنبه گذر امواج تراز میانی جو موجب افزایش ابر، وزش باد و در برخی نواحی بارش باران می شود.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: فعالیت این سامانه در نواحی سردسیر و ارتفاعات استان موجب بارش برف و بروز مه می شود و این ناپایداری تا بعد از ظهر پنجشنبه ادامه می یابد.

امیدفر، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته سراب با دما منفی هشت درجه و خداآفرین با دمای مثبت ۱۱ درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در سردترین زمان به منفی یک درجه سانتی گراد رسید.

منبع: ایسنا

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار روز سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      آخرین اخبار
      اخبار پربازدید