سامانه یکپارچه فروش خودرو | فروش خودرو

پایان‌کار سامانه یکپارچه فروش خودرو | رونمایی از سازوکار جدید فروش خودرو

پایان‌کار سامانه یکپارچه فروش خودرو | رونمایی از سازوکار جدید فروش خودرو

سامانه یکپارچه خودروهای داخلی که در ابتدای آغاز به کار به روش قرعه کشی آغاز به کار کرد از روز گذشته ۱۱ آذر سازوکار خود را تغییر داده است.

خبرنگار اصغر اصغری: سامانه یکپارچه خودرو ها، کار خود را با فروش یکپارچه اما به روش قرعه‌کشی آغاز کرد؛ پس از سه مرحله اجرا و فروش خودرو و سپس یک وقفه حدوداً یکسال و نیمه، این‌بار در قالب فرآیند نوبت‌دهی از سر گرفته شد؛ اما حال پس از گذشت دو دوره از فروش، این شیوه نیز تغییر یافت، در مرحله جدید سامانه مذکور به طور مداوم باز خواهد بود و خودروسازان محصولات خود را با توجه به ظرفیت موجود عرضه خواهند کرد و مشتری هر زمان که بخواهد، می‌تواند حتی از طریق نمایندگی‌های معتبر نیز اقدام کند.

اردیبهشت ماه سال گذشته بود که وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت (سیدرضا فاطمی‌امین)، سامانه جدیدی برای فروش خودروها با هدف شفاف‌سازی روند عرضه خودروها و امکان عرضه عادلانه‌تر برای همه خودروهای تولیدی معرفی و تاکید کرد که فروش همه‌ خودروها بایستی از طریق "سامانه فروش یکپارچه" باشد.

بر این اساس وزارت صمت در بخشنامه‌ای خطاب به سازمان حمایت اعلام کرد "تا زمان ایجاد توازن در عرضه و تقاضای خودرو، تمهیدات لازم برای قرعه‌کشی متمرکز خودرو توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان حداکثر تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ فراهم شود و تمامی خودروسازان از ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ هرگونه عرضه خودرو را با هماهنگی آن سازمان و صرفا از طریق سامانه یکپارچه متمرکز قرعه‌کشی انجام دهند. "

به دنبال این موضوع، وزارت صنعت، معدن و تجارت، هرگونه فروش خودرو خارج از "سامانه یکپارچه فروش" را متوقف اعلام و به خودروسازان کشور ابلاغ کرد که از این پس فروش خودرو صرفاً از طریق سامانه متمرکز انجام می‌شود و هرگونه عرضه از طرق دیگر باید فوراً متوقف شود؛ بدین ترتیب دو طرح فروش یکی متعلق به یکی از دو شرکت خودروساز بزرگ و دیگری مختص یک شرکت خودروسازخصوصی که طرح‌های فروش فعال داشتند، توسط وزارت صمت ابطال و متوقف شد.

منبع: اقتصاد 100

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار روز سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      آخرین اخبار
      اخبار پربازدید