آلودگی هوا | آلودگی هوای تهران | آلودگی هوای پایتخت

شاخص آلودگی هوای تهران به رنگ قرمز خونی | فرار کلاغ‌ها از پایتخت | سایه سنگین تعطیلی بر شهر تهران

شاخص آلودگی هوای تهران به رنگ قرمز خونی | فرار کلاغ‌ها از پایتخت | سایه سنگین تعطیلی بر شهر تهران

کیفیت هوای تهران هم‌اکنون با شاخص۱۵۱ در وضعیت قرمز قرار گرفت و برای همه گروه‌ها ناسالم شد.

خبرنگار اصغر اصغری: حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار زرد سازمان هواشناسی مبنی بر بروز ناپایداری و وزش باد شدید در استان تهران گفت:‌ طبق این هشدار از اواخر وقت فردا دوشنبه ششم آذرماه تا پایان روز سه‌شنبه هفتم آذرماه شاهد بارش برف و باران و وقوع مه و کولاک برف در ارتفاعات استان خواهیم بود که توصیه اکید مدیریت بحران عدم صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی و عدم جابه‌جایی عشایر و احتیاط در تردد در جاده‌های کوهستانی و لغزندگی محورها است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت لایروبی کانال‌ها و آب روها و عدم اتراق در مسیل‌ها و حاشیه رودها تاکید کرد و افزود: لایروبی رودخانه‌ها و انهار یکی از عواملی است که می‌تواند سطح آمادگی در برابر مخاطره سیلاب را افزایش داده و در پیشگیری از خسارت‌های احتمالی سیل بسیار مؤثر باشد.

یزدی مهر در ادامه از پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وزش باد شدید به ویژه در نیمه جنوبی استان تهران خبر داد و گفت: از شهروندان می‌خواهیم طبق این پیش‌بینی از عصر فردا دوشنبه تا اواخر وقت سه‌شنبه از حضور در ارتفاعات خودداری کرده و نسبت به مستحکم سازی سازه‌های موقت و بناهای سست و تابلوهای تبلیغاتی اطمینان حاصل کنند و از پارک خودرو و قرار گرفتن کنار درختان فرسوده بپرهیزند.

وی همچنین در خصوص کاهش سه تا هفت درجه‌ای دما در استان تهران به ویژه ارتفاعات هشدار داد و افزود: طبق اعلام سازمان هواشناسی سه‌شنبه شب این کاهش دما را خواهیم داشت و در این راستا به کشاورزان توصیه می‌شود در خصوص حفاظت از محصولات تمهیدات ویژه ای را اتخاذ کنند.

 

دوباره مدارس از روز یکم مهر ۱۴۰۲ بازگشایی شد و برخی از دانش آموزان به دنبال اخبار تعطیلی مدارس هستند.

بعضی از مدارس مناطق ایران به خاطر آلودگی هوا، برخی شهرها به علت گرد و غبار و دیگر شهرها نیز به دلیل سرما پارسال گهگاهی تعطیل و یا به صورت آموزش مجازی برگزار می شدند.

اما امسال یکی از مسئولین آموزش و پرورش اعلام کرده است که دیگر تعطیلات زیادی برای مدارس نخواهیم داشت و به ندرت و آن هم در شرایط حاد مدارس تعطیل می شوند.

تا این لحظه تنظیم خبر، فردا دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ مدارس تعطیل نیست و همه دانش آموزان باید در مدرسه حاضر بشوند.

آیا ۶ آذر ۱۴۰۲ مدارس تعطیل است؟

فعلا تا این لحظه تنظیم خبر هیچ اطلاعیه و اخباری مبنی بر احتمال تعطیلی مدارس روز دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ به خاطر آلودگی هوا، گرد و غبار یا برودت هوا اعلام نشده است. حتی شبکه خبر و سایت های خبرگزاری ها هم هنوز اخباری در این زمینه اطلاع رسانی نکرده اند.

مدارس به دلیل آلودگی هوا تعطیل نمی‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما از سال گذشته اعلام کردیم مدارس تعطیل نمی‌شود. کلاس‌های درس به دلیل آلودگی هوا تعطیل نمی‌شود.

صحرایی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در زمان آلودگی هوا به هیچ عنوان کلاس‌های درس نباید تعطیل شود، گفت: گرچه موضوع صنعت و تولید بسیار مهم است، اما تعطیل یا غیر فعال کردن مدارس باید آخرین اولویت باشد.

منبع: ایسنا

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار روز سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      آخرین اخبار
      اخبار پربازدید