سلامت | سلامت و پزشکی | سلامت جنسی | سلامت جسمی

درمان خانگی برای معده گازدار!

درمان خانگی برای معده گازدار!

گاز روده فعالیت باکتریهای روده و تجزیه قند و پروتئین است.

حدودا چند ماهی هست که شکمم همش صداهای عجیب وغریبی میده ووقتی تو یه جمعی نشستم بیشتر نشون میده ومن خجالت میکشم خیلی ها هم تعجب میکنن ومیگن به خاطر اینه که غذا رو زود وتند می خورم ولی اونم رعایت کردم اما تاثیری نداشت وحتی دکتر هم رفتم ولی جز یک سری قرص ودارو چیز دیگه ای نگفتنبه نظر شما باید چکار کنم با تشکر منبع مقداری از گاز داخل شکم هوای بلعیده شده توسط افراد است.

در افراد سالم نیز بلع هوا وجود دارد ولی برخی افراد بدلیل اضطراب خوردن سریع غذا نوشابه های گازدار یانوشیدن مایعات با نی ، جویدن آدامس مکیدن آب نبات سفت کشیدن سیگار ترشح پشت حلق و دندان مصنوعی نامناسب هوای زیادی می بلعند. هوای بلعیده شده می تواند با آروغ زدن خارج شود هوایی که با اروغ خارج نشود وارد روده و معده می شود .

از منابع دیگر گاز روده فعالیت باکتریهای روده و تجزیه قند و پروتئین است.مصرف غذای چرب نیز می تواند باعث تولید گاز شود.مصرف برخی غذاها مثل حبوبات برخی غلات قند فروکتوز که بعنوان شیرین کننده افزودنی بکار می رود و نیز برخی میوه ها بویژه انجیر خرما الو و انگور نیز باعث تولید گاز می شود.

پیاز مارچوبه و گندم می تواند باعث نفخ شکم شود گاهی نیز افزایش گاز داخل شکم ناشی از افزایش باکتریهایروده و یا عفونت ژیاردیا باشد.برای درمان حذف حالتها و موادی که باعث بلع هوا می شود عدم مصرف غذاهای نفاخ مصرف دایمتیکون و درمانسوء هاضمه در صورت وجود می تواند موثر باشد.در صورت ادامه درمان لازم است به متخصص داخلی یا فوق تخصص گوارش مراجعه کنید تا بررسیهای لازم انجام شود.

منبع: نمناک

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار روز سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      آخرین اخبار
      اخبار پربازدید