خبر فوری | آخرین خبر | اخبار جنگ | خبر سیاسی

ببینید / عکس های لو رفته از سامانه تاد

ببینید / عکس های لو رفته از سامانه تاد

در این مطلب شما عکسی که از سامانه تاد به تازگی منتشر شده است را میبینید.

نخستین تصویر از سامانه پدافندی آمریکایی «تاد» در بئرالسبع در اسرائیل را ببینید.

،یکی از کاربران توئیتری در صفحه خود پیرامون استقرار سامانه تاد آمریکایی نوشت:

معنای استقرار تاد (THAAD)

بنا بر اعلام پنتاگون، فرایند استقرار سامانه پدافندی «تاد» در اسرائیل به عنوان یکی از قدرتمندترین سامانه های پدافندی جهان آغاز شده و قرار است طی روزهای آینده عملیاتی شود.

استقرار تاد در اسرائیل نتیجه و پیامد یک رویداد تاریخی مهم است: عملیات موشکی وعده صادق ۲ ایران علیه رژیم صهیونسیتی.

بنابراین، آنچه منجر به استقرار تاد شده است، اثبات آسیب پذیری بالای سامانه های پدافندی اسرائیل در برابر موشک های بالستیک ایران در نزد تصمیم گیران نظامی تل آویو بوده است.

استقرار تاد در سرزمین های اشغالی، ۴ معنای مشخص دارد:

۱. پایان افسانه نفوذناپذیر سامانه های پدافندی چندلایه اسرائیل و اثبات آسیب پذیری فزاینده آن ها در برابر موشک های بالستیک نسل جدید ایران.

۲. ورود مستقیم تر آمریکا به مناقشه. تا پیش از این، کمک های آمریکا، معطوف به تامین تسلیحاتی، پشتیبانی اطلاعاتی و حمایت های مطلق سیاسی-دیپلماتیک بوده است. اما اکنون آمریکا پا را فراتر گذاشته است و ۱۰۰ سرباز و متخصص پدافندی را همراه با سامانه تاد به اسرائیل اعزام کرده است که به معنای گام نهادن آمریکا به سطح بالاتری از مداخله در مناقشه کنونی است.

۳. انتظار تشدید و تصعید تنش به سطحی بالاتر. همچنین، به نظر می رسد، استقرار تاد در اسرائیل به معنای پیش بینی آمریکا و اسرائیل از تشدید تنش های در آینده نزدیک است و به همین جهت، به دنبال اضافه کردن لایه های جدید به شبکه پدافندی اسرائیل برای کاهش آسیب پذیری در برابر بالستیک های ایران هستند.

۴. تلاش برای تطبیق پذیری بیشتر برای مهار یکی از اهرم های بازدارندگی ایران یعنی توان موشکی از طریق ایجاد شبکه پدافندی مشترک منطقه ای و تست سامانه های مختلف پدافندی.

حال سوال این است که تاد می تواند در حمله احتمالی بعدی ایران، مانع از اصابت موشک های ایران شود؟

به نظر می رسد، این سامانه پدافندی می تواند در صحنه نبرد موثر واقع شود. اما بعید به نظر می رسد تعیین کننده باشد.

در صورت عبور موشک های ایران از این سامانه که بسیار محتمل به نظر می رسد، تاد نیز به پیکان ۲ و ۳ خواهد پیوست و اعتبار آژانس دفاع موشکی آمریکا (MDA) و سامانه های پدافندی آن به ویژه در نزد متحدان منطقه ای واشنگتن در خاورمیانه به صورت جدی زیر سوال خواهد رفت. همانطور که افسانه پدافند نفوذناپذیر چند لایه اسرائیل فروریخت.

انتخاب

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار روز سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      آخرین اخبار
      اخبار پربازدید