سایت هواداری باشگاه استقلال

ایران خودرو | ایران خودرو پیش فروش | ایران خودرو قرعه کشی

رونمایی ایران خودرو از سوگلی اقتصادی جذاب خود | برگ برنده ایران خودرو در راه بازار + شرایط ثبت نام و قیمت

رونمایی ایران خودرو از سوگلی اقتصادی جذاب خود | برگ برنده ایران خودرو در راه بازار + شرایط ثبت نام و قیمت

براساس الزامات استانداردی، ایران‌خودرو علاوه بر تجهیز سورن‌پلاس به دی‌لایت، در نیمه دوم امسال، این محصول را با افزودن امکانات دیگری به مشتریان عرضه خواهد کرد.

محصولات ایران خودرو به صورت قرعه کشی ارائه می شد .ایران خودرو محصولات خود را با شرایط جدید با کمترین پیش پرداخت پیش فروش کرد.محصولات ایران خودرو یکی از پرطرفدارترین خودروهای داخلی هستند که از لحاظ کیفیت و امنیت مورد تایید مخاطبین است. گروه صنعتی ایران خودرو در فروش این هفته خود، سه محصول راناپلاس با سقف شیشه‌ای، پژو ۲۰۷ دستی با سقف شیشه‌ای و دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک را به صورت فوق‌العاده و با موعد تحویل حداکثر سه ماهه عرضه می کند. جزئیات جدیدی از فروش محصولات ایران خودرو را در سامانه زیر دنبال کنید.

براساس الزامات استانداردی، ایران‌خودرو علاوه بر تجهیز سورن‌پلاس به دی‌لایت، در نیمه دوم امسال، این محصول را با افزودن امکانات دیگری به مشتریان عرضه خواهد کرد.

ایران خودرو به منظور اجرای استانداردهای ۸۵گانه و ارتقای سطح کیفی و ایمنی خودرو سورن پلاس، بهبودهایی در این خودرو اجرا کرده که بخشی از آن بر اساس بازخوردهای دریافتی از مشتریان صورت گرفته است.

ایران خودرو طی ماه های اخیر برای پوشش استانداردهای ۸۵گانه و همچنین ارتقای سطح ایمنی و کیفی، کاهش مصرف سوخت و افزایش رضایتمندی مشتریان از سورن پلاس، تغییرات جدیدی را در این محصول اجرا کرده است.

براساس الزامات استانداردی، ایران‌خودرو علاوه بر تجهیز سورن‌پلاس به دی‌لایت، در نیمه دوم امسال، این محصول را با افزودن امکانات دیگری به مشتریان عرضه خواهد کرد. از جمله امکانات اضافه شده به سورن پلاس می توان به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی اشاره کرد که نقش بسیار مهمی را در کنترل خودرو در پیچ ها و مسیرهای لغزنده ایفا می کند. این امکان با سنجیدن زاویه فرمان و سرعت خودرو، در صورتی که احساس کند امکان انحراف خودرو از مسیر و سر خوردن وجود دارد، با ترمزگیری در چرخ بحرانی مانع واژگونی و انحراف خودرو می شود. این سیستم که به ESC موسوم بوده ابتدا تنها روی خودرو تارا نصب شده بود، اما اکنون روی دیگر محصولات ایران خودرو از جمله سورن پلاس به دلیل رعایت استانداردهای ۸۵ گانه تعبیه شده است. برای روشن و خاموش کردن سیستم ESC یک کلید روی داشبورد تعبیه شده، اما همواره به صورت پیش فرض این سیستم در مدار و فعال است.

به موجب نصب سیستم کنترل پایداری، تغییراتی در سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز نیز اجرا شده است. سورن پلاس بهبود یافته ایران خودرو، ضمن بهره گیری از سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، دارای سیستم TCS بوده که همان سیستم کنترل لغزش در هنگام شروع حرکت بوده که مانع از هرزگردی چرخ ها در مسیرهای لغزنده می شود و به حرکت سریع تر خودرو کمک می کند. دیگر سیستم اضافه شده به سورن پلاس سیستم EBA بوده که در هنگام فشار ناگهانی و شدید روی پدال ترمز، در لحظه فشار هیدرولیکی نیروی ترمز را به حداکثر می رساند تا به توقف سریع تر خودرو کمک کند. یکی از امکانات مهم اضافه شده به سورن پلاس، سیستم HSA بوده که در هنگام شروع حرکت در سربالایی، مانع از عقب رفتن خودرو می شود. این سیستم برای چند ثانیه با حفظ فشار نیروی ترمز برای راننده زمان می خرد تا نسبت به شروع حرکت در سربالایی اقدام کند و مانع از عقب رفتن خودرو می شود. این سیستم در شرایطی هم که خودرو در سرازیری قرار داشته باشد و راننده قصد حرکت در دنده عقب را داشته باشد مانع از حرکت خودرو رو به جلو می شود.

یکی دیگر از امکاناتی که به تولیدات سورن از نیمه دوم امسال اضافه می شود، راهنمای نشانگر تعویض دنده موسوم به GSI است. طبق الزامات استاندارد ۸۵ گانه، این امکان در خودروهای مجهز به گیربکس دنده ای اجباری شده و ایران خودرو با هدف کاهش مصرف سوخت و ارتقای حس رانندگی این امکان را برای نصب روی سورن پلاس پیاده سازی کرده است. وظیفه این راهنما نشان دادن زمان مناسب تعویض دنده به راننده در نمایشگر جلو آمپر است که با رعایت آن مصرف سوخت و آلایندگی خودرو نیز کاهش می یابد.

دیگر امکان مهمی که روی سورن پلاس از نیمه دوم سال و اوایل پاییز نصب می شود، سنسور پایش فشار باد تایرها موسوم به TPMS است. این سیستم با پایش فعال فشار و دمای باد تایرها، در صورت کاهش فشار باد تایرها از محدوده مجاز تعریف شده، به راننده در جلو آمپر و در نمایشگر سیستم مالتی مدیا هشدار می دهد تا نسبت به تنظیم فشار باد تایرها اقدام کند. رانندگی با تایرها در شرایطی که فشار باد آن ها کم تر از استاندارد باشد، ضمن این که موجب خراب شدن زودهنگام و استهلاک تایرها می شود، روی افزایش مصرف سوخت تاثیر گذاشته و کیفیت سواری را نیز کاهش می دهد.

از جمله موارد ایمنی اضافه شده به سورن پلاس، استاندارد حفظ ایمنی عابر پیاده در صورت برخورد است. این استاندارد یکی از الزامات عرضه خودرو در بازار اروپا بوده و خودروسازان جهانی در راستای حفظ جان عابران پیاده و وارد شدن آسیب کم تر به آن ها در زمان برخورد رعایت می شود. ایران خودرو با تغییرات اعمال شده در سپر و به طور کلی بخش جلویی سورن پلاس، توانسته استاندارد حفاظت از عابر پیاده موسوم به ECE R127 را برای این خودرو پاس کند.

ایران خودرو

فرصت انتخاب خودرو در سامانه یکپارچه رو به اتمام است و متقاضیان از سوم تا نهم خرداد ماه برای انتخاب خودروی مد نظر خود فرصت داشتند. بنابراین این مهلت فردا نهم خرداد ماه به پایان می‌رسد.

در صورتی تنها یک روز تا پایان مهلت ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه باقی مانده است که بسیاری از متقاضیان و کاربران هنوز برای ورود به سامانه و انتخاب ۵ اولویت خودرویی خود با مشکل مواجه هستند.

سامانه یکپارچه خودرو در دو تا سه روز اول دچار اختلال بود و کمتر در دسترس قرار داشت اما از روز سوم به بعد در دسترس قرار گرفت اما نه به صورت کامل. هنوز بسیاری از کاربران پیام اخطار دریافت می‌کنند. آن هم در حالی که فردا نهم خرداد ماه آخرین مهلت قانونی ثبت نام در سامانه است.

تمدید مهلت ثبت نام محصولات ایران خودرو

با توجه به اختلال دو تا سه روزه در سامانه یکپارچه خودرو، بسیاری از متقاضیان هنوز نتوانسته اند در این سامانه ثبت نام کنند و این نگرانی وجود دارد که امروز و فردا هم ترافیک سامانه افزایش پیدا کند و سامانه دوباره از دسترس خارج شود. برای همین بسیاری از افراد خواستار تمدید مهلت انتخاب خودرو از سامانه یکپارچه خودرو هستند.

البته تاکنون هیچ کدام از مقامات رسمی خبری درباره تمدید مهلت ثبت نام خودرو اعلام نکرده‌اند. اما اگر چنین فرصت مجددی وجود داشته باشد باید امروز به اطلاع متقاضیان برسد.

در توضیحات این سامانه آمده است که زمان ثبت‌نام تأثیری در اولویت عرضه خودرو ندارد.

ایران خودرو

با اتمام کار پایش اطلاعات متقاضیان خرید خودرو‌های داخلی به‌منظور افتتاح حساب وکالتی (واریز ۱۰۰ میلیون تومان و مسدود کردن آن) و سپس ارسال اطلاعات از بانک‌ها به سامانه از ۳ خرداد ماه فرایند انتخاب خودرو در سامانه یکپارچه آغاز شده است.

براین‌اساس؛ فقط متقاضیان واجد شرایط که اطلاعات آن‌ها از سوی بانک‌ها به سامانه ارسال شده است، می‌توانند در تاریخ مذکور 5 اولویت خودرویی را به‌منظور تشکیل فهرست نوبت‌دهی در سامانه به‌نشانی esalecar.ir انتخاب کنند، زمان ثبت‌نام تأثیری در اولویت عرضه خودرو ندارد.

متقاضیان ثبت‌نام در مرحله دوم طرح یکپارچه فروش خودرو‌های داخلی از ۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت فرصت داشتند برای افتتاح حساب وکالتی و واریز وجه اقدام کنند.

عرضه ۲۳ مدل خودرو در مرحله دوم فروش یکپارچه

شرکت سایپا 11 خودرو از محصولات خود شامل کوییک مدل GX، کوییک اتوماتیک، ساینا S، ساینا S اتوماتیک، کوییک R مدل GX، شاهین، شاهین اتوماتیک، ساینا مدل GX، ساینا مدل GX اتوماتیک، ساینا مدل جی‌ایکس دوگانه‌سوز و اطلس را عرضه کرده است.

شرکت مدیران‌خودرو در این دوره شش خودرو شامل آریزو 6 پرو، تیگو 8 پرو، X 55 پرو، X 22 پرو اتوماتیک، X 22 پرو دنده‌ای و آریزو 5 توربو عرضه کرده است.

همچنین شرکت فرداموتورز 3 محصول فردا SX5، فردا T5 و سوبا M4 و کرمان‌موتور با جک S3، جک J4، کی‌ام‌سیJ7 در دومین مرحله از طرح یکپارچه عرضه خودرو‌های داخلی حضور دارند.

پس از نوبت‌دهی، لیست متقاضیان واجد شرایط در ثبت‌نام اولیه، براساس برنامه تولید اعلام‌شده از سوی خودروسازان داخلی، زمان تحویل خودروی مدنظر به متقاضی در سامانه اعلام می‌گردد.

تبصره 1 ـ اعلام زمان‌بندی براساس لیست نوبت‌دهی (لیست انتظار هر محصول) در خردادماه 1402 و در سامانه https://www.esalecar.ir انجام می‌گردد.

تبصره ۲ ـ قرارگرفتن متقاضی در لیست انتظار براساس زمان‌بندی اعلامی، تعهدی را برای خودروساز به‌منظور تحویل خودرو ایجاد نمی‌نماید و این تعهد صرفاً پس از انجام مرحله سوم و براساس انعقاد قرارداد فروش متقاضی با خودروساز و براساس مفاد قرارداد منعقده شکل می‌گیرد.

تبصره ۳ ـ در این مرحله و پس از اعلام نتایج زمان‌بندی متقاضی می‌تواند نسبت به برداشت وجه اعتبار از حساب وکالتی اقدام نماید و در صورت تمایلِ متقاضی واجدشرایط برای تحویل خودرو مطابق با زمان‌بندی اعلامی در این مرحله، می‌تواند نسبت به قطعی نمودن ثبت‌نام براساس فراخوان خودروساز و با تکمیل وجه در حساب خودروساز و براساس قیمت روز، اقدام کند و یا آنکه با اعلام انصراف پس از اعلام نتایج زمان‌بندی، از لیست انتظار خودروی مدنظر خارج گردد.

ایران خودرو

 قطعی‌نمودن ثبت‌نام متقاضیان براساس فراخوان خودروساز

در این مرحله و پس از اعلام زمان‌بندی به متقاضیان و شکل‌گیری لیست انتظار برای هرمحصول، خودروساز موظف است هرگونه فراخوان برای طرح‌های فروش خودرو را منطبق بر زمان‌بندی و نوبت‌دهی انجام‌شده، اعلام نماید، بنابراین خودروسازان به‌مرور زمان و صرفاً برمبنای لیست اولویت‌بندی مذکور برای هرمحصول، نسبت به فراخوان و قطعی نمودن ثبت‌نام و انعقاد قرارداد فروش بر مبنای قیمت روز خودرو، اقدام خواهند نمود.

تبصره ۱ ـ قطعی نمودن ثبت‌نام توسط خودروسازان در این طرح براساس لیست نوبت‌دهی‌شده بر مبنای قیمت روز منطبق بر دستورالعمل تنظیم بازار خودروی شورای رقابت می‌باشد.

تبصره ۲ ـ در صورتی که در طول فراخوان مشتری در زمان تحویل ویا انجام ثبت‌نام قطعی، مشخص گردد که مشتری شرایط طرف تقاضای مندرج در اطلاعیه را نقض نموده است و یا در این مدت از خودروسازان داخلی دیگر خودرو خریداری نموده است، ثبت‌نام در این طرح کان‌لم‌یکن تلقی می‌گردد.

توجه به این نکته ضروری است که اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات بر عایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذی‌ربط قرار می‌گیرد.

آغاز قرعه کشی ایران خودرو

پس از گذشت دو هفته از اجرای طرح فروش محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو که دومین‌ دوره عرضه توسط خود ایران‌خودرو پس از اتمام عمر سامانه تخصیص یکپارچه خودروها بود، حال این گروه خودروسازی چهلمین طرح فروش فوق‌العاده عادی و سی‌ویکمین طرح پیش‌فروش یکساله محصولات خود را با قرعه‌کشی از امروز (پنجشنبه) به مدت چهار روز به مرحله اجرا در آورده است.

این در حالیست که ایران‌خودرو، همزمان با این طرح (فروش عادی)، هشتمین مرحله از فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش یکساله محصولات ایران‌خودرو ویژه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (ویژه مادران) و چهارمین فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش یکساله محصولات در قالب طرح جایگزینی خودروهای فرسوده را اجرایی می‌کند.

در این مرحله از فروش فوق‌العاده محصولات ایران‌خودرو، در هر سه قالب (عادی، جوانی جمعیت و جایگزینی خودروهای فرسوده) دو محصول سورن‌پلاس و پژو پارس سفارشی ELX با موتور XU۷p را عرضه کرده است.

جزئیات قرعه‌کشی محصولات ایران خودرو

بر اساس اعلام شرکت ایران‌خودرو پیش از ظهر امروز مراسم قرعه‌کشی دو طرح فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش یک ساله محصولات این شرکت با حضور نهادهای نظارتی آغاز شده است.

در طرح فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو ۵ محصول سورن پلاس، پژو پارس سال، پژو ای ال ایکس، پژو ۲۰۷دستی مجهز به فرمان برقی و پژو ۲۰۷اتوماتیک ۶سرعته دو رنگ عرضه شده است.

همچنین در طرح پیش‌فروش یک ساله تارا دستی، تارا اتوماتیک، دنا پلاس توربو شارژ دستی مجهز به گیربکس ۶ سرعته و فرمان برقی، دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک و رانا پلاس به متقاضیان عرضه شده است.

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد