ایران اسراییل را خواهد کوبید

حمله اسرائیل تمام شده، اما نتیجه آن همچنان نامشخص است. تهران در حال کم‌اهمیت جلوه دادن آن است - حتی آن را مسخره می‌کند - که ممکن است بیشتر نشان‌دهنده تمایل آنها به کاهش تنش باشد تا ارزیابی واقعی از خساراتی که اسرائیل به ایران وارد کرده است.

تریتا پارسی نوشته : همانطور که اسرائیل خسارات حملات ۱ اکتبر ایران را مخفی نگه داشت، ایران نیز احتمالاً تصویر کامل حمله اسرائیل را فاش نخواهد کرد. اما اگر ایران تصمیم به خویشتنداری بگیرد، همانطور که پس از حملات محدود اسرائیل در آوریل انجام داد، ممکن است این فصل بسته شود، اما درگیری همچنان زنده خواهد ماند.

تا زمانی که کشتار اسرائیل در غزه و لبنان ادامه دارد، تبادل آتش جدید بین اسرائیل و ایران تنها مسئله زمان خواهد بود. و دور بعدی احتمالاً خشن‌تر از دور قبلی خواهد بود، همانطور که این دور بزرگتر از تبادل آوریل بود. در واقع، در این حمله اسرائیل خط قرمز دیگری شکسته شد، که هزینه عبور از آن را در آینده کاهش می‌دهد. بنابراین، در حالی که ممکن است شاهد کاهش تنش تاکتیکی باشیم، مسیر همچنان صعودی است.

تیم بایدن، با این حال، ممکن است در صورت خویشتنداری ایران نفس راحتی بکشد، زیرا ممکن است از یک درگیری بزرگ درست قبل از انتخابات اجتناب شود. اما در طرح کلی‌تر، اگر بایدن این وقفه را دوباره با عدم استفاده از آن برای کاهش واقعی تنش از طریق اجبار آتش‌بس در غزه و لبنان هدر دهد، ممکن است تسلی چندانی نباشد.

(آمریکا اهرم لازم برای متوقف کردن کشتار اسرائیل را دارد، اما بایدن تاکنون از اعمال این اهرم خودداری کرده است.)

اسرائیل و ایران چند دور بمباران می‌توانند انجام دهند قبل از اینکه به یک جنگ تمام‌عیار که کل منطقه را در بر می‌گیرد، تبدیل شود؟

 

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار روز سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      آخرین اخبار
      اخبار پربازدید