لبنیات گران شد

لبنیات گران شد

قیمت انواع محصولات لبنی در حالی که در بازار افزایش پیدا کرده است.

به دنبال افزایش ۲۰ درصدی قیمت شیر خام، قیمت مصرف‌کننده محصولات لبنیاتی مشمول تنظیم بازار نیز افزایش پیدا کند؛ اما بنا به گفته مسعود امرالهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی، هنوز سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان که مرجع رسمی اعلام قیمت است، نرخ ۴ قلم فرآورده لبنی تنظیم بازاری را اعلام نکرده است.

روزنامه همشهری نوشت؛ امرالهی گفت: این ۴ قلم تنظیم بازار که شامل پنیر UF ۴۰۰ گرمی، ماست دبه ۲.۵ کیلوگرمی، شیر یک لیتری کم‌چرب و شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی می‌شود هنوز به ما اعلام نشده است.

این اظهارات در حالی است که در سطح بازار، همه این اقلام با قیمت جدید به مصرف‌کننده عرضه می‌شود و عملاً بدون ابلاغ نرخ جدید، قیمت آنها تغییر کرده است.

معافیت مالیاتی اصناف به ۲۰۰ میلیون تومان رسید

عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد در فضای مجازی نوشت: با تصویب دولت و بر اساس وعده رئیس‌جمهور، میزان معافیت مالیاتی درآمد سالانه مشمول مالیات اصناف و مشاغل در لایحه بودجه ۱۴۰۴ با ۱۰۰ درصد افزایش به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.

قطار مسافری تهران-وان ترکیه به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

جبارعلی ذاکری، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از راه‌اندازی قطار مسافری تهران-وان ترکیه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: به دنبال توسعه ناوگان ریلی مسافری ازنظر کمی و کیفی هستیم.

به گفته ذاکری، بعد از فعال‌سازی این مسیر، قطار تهران-وان در هر هفته دو بار در این مسیر سیر خواهد داشت.

گشایش جدید برای وام ودیعه

مسعود بیات، سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات ودیعه مسکن که در سنوات قبل این وام را دریافت کرده‌اند با شرط تسویه تسهیلات قبلی، امکان دریافت مجدد تسهیلات را خواهند یافت.

بیات منش در بیان جزئیات پرداخت مجدد تسهیلات ودیعه مسکن توضیح داد: شرط پرداخت مجدد تسهیلات مجدد ودیعه مسکن مربوط به متقاضیانی است که در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ تسهیلات ودیعه مسکن را دریافت کرده و تسویه تسهیلات را انجام داده‌اند. این دسته از متقاضیان با درج گزینه تسویه تسهیلات از طریق شعب بانک عامل این امکان را برای بار دوم خواهند یافت تا نسبت به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن اقدام کنند.

هم‌اکنون رقم تسهیلات ودیعه مسکن در تهران ۲۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۱۵۰ میلیون تومان، سایر شهرها ۱۰۰ میلیون تومان و روستاها ۴۰ میلیون تومان است. همچنین سود تسهیلات ودیعه مسکن نیز ۲۳ درصد و حداکثر مدت‌زمان بازپرداخت این تسهیلات ۵ ساله تعیین شده است.

قانون موافقت‌نامه تجارت ترجیحی ایران و اندونزی ابلاغ شد

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری طی بخشنامه‌ای قانون موافقت‌نامه تجارت ترجیحی میان دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اندونزی را به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد و از این به بعد این موافقت‌نامه به‌صورت قانون اجرا می‌شود.

مطابق این قانون که در جلسه علنی سه‌شنبه ۳ مهر امسال مجلس شورای اسلامی به تصویب و ۱۱ مهرماه نیز در شورای نگهبان به تأیید رسیده، ماده‌واحده موافقت‌نامه ترجیحی ایران و اندونزی که در ۳۱ خرداد ۱۳۸۴ در تهران به امضا رسیده بود، از این به بعد در حکم قانون خواهد بود.

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار روز سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      آخرین اخبار
      اخبار پربازدید