هواشناسی امروز 8 مهر 1403 | بارش باران همچنان ادامه دارد

هواشناسی امروز 8 مهر 1403 | بارش باران همچنان ادامه دارد

سازمان هواشناسی از تداوم بارندگی در برخی مناطق، افزایش محسوس دما در نوار شمالی طی فردا تا چهارشبنه و ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد.

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، تهران، قم، شمال اصفهان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، جنوب کرمان و شمال سیستان و بلوچستان بارش‌ها ادامه دارد.

هواشناسی گیلان

فردا دوشنبه در شرق گیلان، مازندران، زنجان، شمال همدان، قزوین، البرز و برخی مناطق تهران بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است. سه‌شنبه آسمان اکثر مناطق کشور صاف است و از اواخر وقت سامانه بارشی از شمال غرب وارد ایران می‌شود.

هواشناسی سواحل دریای خزر

روز چهارشنبه در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر رگبار پراکنده روی می‌دهد و پنجشنبه بارش‌های پراکنده در سواحل دریای خزر و شرق اردبیل ادامه دارد.

امروز در نوار شرقی، روز دوشنبه در غرب و جنوب غرب، سه‌شنبه و چهارشنبه نیز در نیمه غربی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی شده که در مناطق مستعد باعث خیزش گردوخاک می‌شود.

پیش بینی هوا فردا دوشنبه

از فردا دوشنبه تا روز چهارشنبه 11 مهر 1403 افزایش محسوس دما به‌ویژه در نوار شمالی پیش‌بینی می‌شود. دریای خزر امروز مواج و متلاطم است. آسمان تهران امروز قسمتی ابری تا نیمه ابری در برخی ساعات افزایش ابر گاهی رگبار،‌ رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است. بیشینه دما امروز پایتخت 19 درجه بالای صفر خواهد بود.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و متلاطم شدن دریا

زمان پایان: اواخر وقت سه‌شنبه 1403/07/10

نوع مخاطره: افزایش سرعت وزش باد جنوب شرقی- جنوبی در محدوده 24 نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا تا 1.5 متر

منطقه اثر:

یکشنبه 1403/07/08، دوشنبه 1403/07/09 و سه‌شنبه 1403/07/10: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در دریای عمان و تنگه هرمز و شرق خلیج فارس و مناطق ساحلی استانهای بوشهر و خوزستان، در شمال خلیج فارس.

اثر مخاطره: خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی ،اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و سبک ، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی.

توصیه: منع شنا، منع فعالیت های تفریحی و شیلاتی، محدودیت در تردد شناورهای سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی.

تسنیم

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار روز سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      آخرین اخبار
      اخبار پربازدید