قبض آب و برق | قبض رایگان آب و برق

خبر فوری// قبض آب و برق رایگان شد! | استفاده مجانی این خانواده‌ها از آب و برق

خبر فوری// قبض آب و  برق رایگان شد! | استفاده مجانی این خانواده‌ها از آب و برق

این خانواده ها از پرداخت هزینه قبوض آب در این استان ها معاف شدند.

خبرنگار اصغر اصغری: یاسر اکبریان ظهر امروز یکشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به معافیت ۶۱ هزار خانواده مددجو از هزینه قبوض آب در استان، اظهار داشت: از دی‌ماه سال گذشته تاکنون دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از آب‌بهای ۶۱ هزار مددجوی تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بخشوده شده است.

وی افزود: مددجویان تحت حمایت این نهادها جهت معافیت از هزینه‌های آب‌بها، باید تا الگوی اعلام شده مصرف داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، گفت: علاوه بر بخشودگی‌ها، از دی‌ماه سال گذشته تاکنون هم ۲۵۱ فقره انشعاب رایگان به خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد (ره) و بهزیستی استان واگذار شده است.

ماجرای وعده آب و برق رایگان

۸ اسفند ۱۳۵۷ عباس امیرانتظام اعلام کرد: لوایحی به شورای انقلاب ارسال شده که بخشودگی بهای آب و برق یکی از آنهاست که امیدوارم روز پنج‌شنبه عین تصویب نامه را با سایر لوایح تصویب شده اعلام کنم.

 ۸ اسفند ۱۳۵۷ یعنی کمتر از یک ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی عباس امیرانتظام معاون نخست‌وزیر و سخنگوی دولت موقت که بعدها به اتهام جاسوسی برای آمریکا بازداشت و پس از محاکمه به حبس ابد محکوم شد اعلام کرد: لوایح بسیاری در مورد رفع مشکل مردم بخصوص طبقه کم درآمد از تصویب هیئت وزیران گذشته است و برای تصویب به شورای عالی انقلاب ارسال شده است، یکی از این لوایح مربوط به بخشودگی بهای آب و برق است که امیدوارم روز پنج‌شنبه عین تصویب نامه را با سایر لوایح تصویب شده اعلام کنم.

این خبر و به نقل از سخنگوی دولت در صفحه اول روزنامه کیهان مورخه ۸ اسفند ۱۳۵۷ به این صورت منتشر شد که: «برای کم درآمدها؛ آب و برق مجانی می‌شود»

نگاه به متن خبر نشان می‌دهد که اولاً رایگان شدن آب و برق برای کم درآمدها و آن هم به صورت لایحه‌ای مطرح بود که در آن برهه تقدیم شورای انقلاب شده بود تا بررسی و در صورت امکان اجرایی شود.

با توجه به آنچه ذکر شد مشخص می‌شود که این وعده نه از سوی امام خمینی (ره) رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی که از سوی سخنگوی دولت موقت مطرح شده بود، امام خمینی (ره) نیز در سخنرانی‌های متعدد خود به این وعده و تلاش دولت‌اشاره و تصریح کرده بودند که به این وعده‌ها دل خوش نکنید و صد البته که امام در دیدارهای متعدد خود از مسئولین می‌خواستند تا محرومین را مورد توجه قرار داده و به مشکلات آنان رسیدگی کنند و این با آنچه که رسانه‌های معاند و از جمله صفحات فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا در پی القای آن هستند کاملاً متفاوت است.

منبع: مهر

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار روز سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      آخرین اخبار
      اخبار پربازدید