تعطیلی دولت | تعطیلی ادارات تهران | تعطیلی تهران

گرمای جهنمی کارکنان دولت را تعطیل کرد | ادارات، مؤسسات و آموزشگاه‌ها این استان‌ها رسما تعطیل شدند!

گرمای جهنمی کارکنان دولت را تعطیل کرد | ادارات، مؤسسات و آموزشگاه‌ها این استان‌ها رسما تعطیل شدند!

با هدف مدیریت مصرف و کمک به پایداری انرژی، تمامی ادارات، نهادها و شرکت‌های دولتی استان پنج‌شنبه‌ها تا نیمه شهریور تعطیل و فعالیت‌ها به‌صورت دورکاری انجام خواهد شد.

خبرنگار اصغر اصغری: سمنان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان از تعطیلی پنج شنبه ها تا ۱۵ شهریور ماه در این استان خبر داد.

محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اظهار کرد: براساس مصوبه ستاد مدیریت بحران استان، دستگاه‌های اجرایی به استثنای واحدهای خدمات رسان، امدادی و عملیاتی، پنج‌شنبه هر هفته تا نیمه شهریور ماه تعطیل هستند و فعالیت های مختلف اداری بصورت دورکاری انجام می‌شود.‌

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: این مصوبه از پنج‌شنبه ۴ مرداد ماه ۱۴۰۳ تا پنج شنبه ۱۵ شهریور ماه اجرا خواهد شد. مدیران تمامی دستگاه‌های اجرایی موظفند نسبت به تنظیم دمای آسایش از ۲۴ تا ۲۶ درجه و همچنین استفاده از روشنایی طبیعی و راه‌اندازی مولد دیزیلی از ساعت ۱۰ صبح تا پایان وقت اداری در راستای مدیریت مصرف برق اقدام کرده و در پایدار سازی انرژی برق در سطح استان و کشور مساعدت کنند.

وی با اشاره به افزایش دما در سراسر کشور و از جمله استان سمنان از عموم مردم خواست در مصرف انرژی، حداکثر صرفه جویی را داشته باشند.

تعطیلی کلیه ادارات، مؤسسات و آموزشگاه‌ها

در پی افزایش بی‌سابقه دمای هوا و روند افزایشی مصرف برق، براساس تصمیم جلسه مشترک کارگروه مدیریت مصرف انرژی و کارگروه شرایط اضطرار استان و به منظور حمایت از بخش‌های کشاورزی، صنعت و عدم قطع برق خانگی، کلیه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و بیمه‌های استان (به استثنای واحدهای ذی‌ربط در مراکز درمانی، دستگاه‌های خدمات‌رسان، شعب مرکزی یا شعب منتخب بانک‌ها و مراکزی که دارای نوبت کاری هستند) با استفاده از ظرفیت بخشنامه دورکاری در روز سه‌شنبه ۲ مرداد تا ساعت ۱۱ و روزهای چهارشنبه و پنج شنبه مورخ ۳ و ۴ مرداد تعطیل خواهند بود.

شعب مرکزی یا منتخب بانک‌ها در روز پنج‌شنبه فعال خواهند بود.

کلاس‌های کلیه مؤسسات و آموزشگاه‌ها شامل مراکز علمی آزاد، آموزشگاه‌های زبان، اعم از دولتی و غیردولتی و پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی تعطیل خواهد بود.

کاهش ساعات کاری ادارات برای فرار از جهنم مرداد اجرا شد

حمید پورحسینی اظهار کرد: با عنایت به درخواست مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان و مصوبه کارگروه استانی مدیریت تقاضا و مصرف برق و همچنین با موافقت استاندار همدان علیرضا قاسمی‌فرزاد، با توجه به پیش‌بینی افزایش دمای هوا و به جهت مدیریت مصرف بهینه برق مقرر شد:

فعالیت تمامی دستگاه‌های اجرایی، ادارات و بانک‌های استان «به جز مراکز خدمات‌رسان، مراکز بهداشتی و درمانی و واحدهای دارای شیفت کاری»، از روز یک‌شنبه مورخ ۳۱ تیرماه لغایت پنج‌شنبه ۴ مردادماه ۱۴۰۳ از ساعت ۶ صبح آغاز و با دو ساعت تعجیل در پایان کار، رأس ساعت یازده تعطیل خواهند شد.

بدیهی است کسری ساعات کاری طبق ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، می‌بایست از طریق دورکاری جبران شود.

لازم به ذکر است تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف به عدم استفاده از سیستم‌های برودتی ادارات مربوطه طی روزهای مذکور است.

کاهش ساعت کار دستگاه‌های دولتی این استان به مدت ۱۰ روز

دفتر معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری کردستان اعلام کرد با توجه به افزایش گرما و به منظور مدیریت مصرف انرژی، ساعات کاری دستگاه‌های اجرایی استان فردا دوشنبه اول مرداد تا چهارشنبه دهم مرداد، کاهش خواهد یافت.

در متن اطلاعیه دفتر معاونت توسعه و مدیریت منابع استانداری کردستان آمده است: با توجه به پیش‌بینی افزایش دمای هوا و روند صعودی مصرف برق و به منظور حفظ پایداری شبکه برق استان و جلوگیری از قطعی احتمالی برق خانگی در ایام پیش‌رو و با عنایت به موافقت استاندار کردستان، ساعت شروع و پایان کار دستگاه‌های اجرایی (به استثنای دستگاه‌های خدمات‌رسان و مراکز بهداشتی و درمانی وادارات دارای شفیت کاری و واحدهایی که بنابه تشخیص مدیر نیاز به حضور کارکنان است) از روز دوشنبه یکم مرداد ماه تا روز چهارشنبه دهم مرداد ۱۴۰۳ از ساعت ۶ تا ۱۱:۳۰ و روزهای پنجشنبه، چهارم و یازدهم مردادماه جاری دورکاری اعلام می شود.

در ادامه عنوان شده است: رعایت صرفه‌جویی درمصرف برق، خاموش کردن سیستم‌های سرمایشی بعد از پایان کار روزانه و استفاده از ژنراتورهای برق و نظارت مدیران بر حسن انجام آن کماکان مورد تأکید است، ضمن اینکه نحوه فعالیت و ساعت شروع و پایان کار قضات و کارکنان دادگستری‌ها و مراکز قضایی مرکز استان و شهرستان‌ها و همچنین تصمیم‌گیری درخصوص چگونگی فعالیت در روزهای پنج‌شنبه، چهارم و یازدهم مرداد ماه به عهده رئیس کل دادگستری استان خواهد بود.

منبع: ایسنا

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار روز سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      آخرین اخبار
      اخبار پربازدید