قیمت دلار | قیمت ارز | قیمت دلار و یورو

با 2000 تومان ریزش؛ قیمت دلار به کانال 56 هزارتومان رسید | ترکیدن حباب‌های قیمت دلار یکی پس از دیگری

با 2000 تومان ریزش؛ قیمت دلار به کانال 56 هزارتومان رسید | ترکیدن حباب‌های قیمت دلار یکی پس از دیگری

دلار ۱۸۸۹ تومان ارزان شد؛ این عملکرد یک ماهه بازار ارز است که سقوط ۳.۱ درصدی قیمت دلار در تیرماه را نشان می‌دهد.

خبرنگار اصغر اصغری: عوامل مختلف سیاسی و اقتصادی بر افت قیمت دلار در تیر ماه موثر بوده است. به نظر می‌رسد ریسک‌های سیاسی از بازار فاصله گرفته و بانک مرکزی نیز با مساعد دیدن شرایط از طریق افزایش سطح عرضه، به افت نرخ دامن زد. برآیند این‌ها باعث افت ۳.۱ درصدی دلار در تیر ماه شد.

سید کمال سیدعلی، معاون ارزی اسبق بانک مرکزی درباره وضعیت بازار ارز می‌گوید: عرضه و تقاضا قیمت ارز را تعیین می‌کند درکشور ما با توجه به کمبود منابع ارزی، اگر تقاضا بیشتر شود، قیمت ارز افزایش یافته و اگر عرضه به نسبت تقاضا افزایش یابد، قیمت کاهش پیدا می‌کند ولی طی یک ماه اخیر عرضه ما افزایش نداشته و تا حدودی قیمت نفت هم ارزان‌تر شده، پس فرضیه تزریق بانک مرکزی به بازار و به دنبال آن کاهش قیمت ارز محتمل است.

کاهش قیمت دلار

این کارشناس اقتصاد با ابراز نگرانی در رابطه با قیمت آینده ارز عنوان می‌گوید: کاهش قیمت دلار تقاضا را به آینده موکول می‌کند و کار را برای دولت چهاردهم دشوارتر می‌کند.

به گفته او، کف مقاومتی قیمت ارز نهایت، ۲ تا ۳ هزار تومان کمتر از رقم فعلی است و کاهشی کمتر از این نخواهیم داشت، در غیر این صورت ادامه روند کاهش مصنوعی قیمت ارز، متقاضیان را تحریک کرده و پیامد دارد. امیدهایی که در دیدگاه اقتصادی دولت جدید به وجود آمده هم ممکن است انتظارات تورمی را کاهش داده باشد.

دلار به ۴۷هزار تومان نزدیک شد

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۶هزار و ۹۸۳ تومان و حواله دلار نیز به ۴۳هزار و ۸۶۹ تومان رسید.

در معاملات امروز (دوشنبه اول مرداد ۱۴۰۳) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۶ هزار و ۹۸۳ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۳ هزار و ۸۶۹ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۵۱ هزار و ۹۹ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۴۷ هزار و ۷۱۱ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۱۲ هزار و ۷۹۳ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۹۴۵ تومان است.

منبع: خبرآنلاین

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار روز سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      آخرین اخبار
      اخبار پربازدید