درمان خانگی | طب سنتی

رفع یبوست با 3 معجون پرتغالی

رفع یبوست با 3 معجون پرتغالی

آب پرتقال به رفع یبوست کمک می‌کند. زیرا این آبمیوه خوشمزه و مفید سرشار از فیبر است و همانطور که می‌دانید فیبر نقش مهمی‌ در تسهیل حرکت روده دارد. اگر در رژیم غذایی فیبر کافی دریافت نکنید، عملکرد سیستم گوارش تان مختل خواهد شد.

نوشیدن آب پرتقال همراه با پالپ آن، فیبر مورد نیاز شما را فراهم کرده و به تحریک روده‌های شما کمک می‌کند. آب پرتقال همچنین حرکات روده را با افزایش فعالیت پریستالتیک تحریک و به این ترتیب دفع مدفوع را از طریق روده بزرگ آسان می‌کند.

معجون اول

شما می‌توانید آب پرتقال را با مواد مختلف موجود در خانه تان ترکیب کنید و تاثیرات معجزه آسای آن را چند برابر کنید.

مواد لازم:

1 لیوان آب پرتقال (با پالپ)

1 قاشق غذا خوری روغن زیتون

دستورالعمل:

روغن زیتون را با آب پرتقال مخلوط کنید و آن را بنوشید. همچنین می‌توانید روغن کرچک، روغن بذر کتان یا روغن معدنی را نیز جایگزین روغن زیتون کنید و همچنان از تاثیرات مثبت آن بهره ببرید.

در صورت لزوم هرچند وقت یک بار از این ترکیب بنوشید. اما اگر همچنان با یبوست دست و پنجه نرم می‌کنید، حتما دارو مصرف کنید.

معجون دوم

روغن زیتون یکی دیگر از درمان‌های خانگی عالی برای یبوست است. قوام و بافت آن باعث می‌شود، برای درمان یبوست کاربرد زیادی داشته باشد. همچنین به تحریک سیستم گوارشی کمک می‌کند. اگر روغن زیتون را به طور منظم مصرف کنید، می‌توانید از بروز یبوست در آینده نیز جلوگیری کنید.

مواد لازم:

½ فنجان آب آلو

½ فنجان آب پرتقال (با پالپ)

دستورالعمل:

آب این دو میوه را با هم ترکیب کنید و بنوشید. سعی کنید هرچند وقت یک بار از این نوشیدنی مصرف کنید. حتی در صورت نیاز پس از چند ساعت دوباره این ترکیب را بنوشید.

معجون سوم

مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

1 فنجان آب پرتقال

دستورالعمل:

ژل آلوئه تازه را از برگ گیاه جدا کرده و با آب پرتقال مخلوط کنید و بنوشید. زمانی که احساس نفخ و یبوست دارید، از این ترکیب مصرف کنید و حتی اگر همچنان با این مشکل رو به رو بودید، بعد از 4 تا 5 ساعت باز از آن بنوشید.

آلوئه ورا ظرفیت نگهداری آب در روده را داشته و مدفوع را نرم و روان می‌کند. با افزایش نوشیدن این ترکیب، دفع مدفوع را آسان کنید.

منبع: خبرنامه

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار روز سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      آخرین اخبار
      اخبار پربازدید