یارانه نقدی | یارانه نقدی جدید | یارانه نقدی 1401

افزایش 20 درصدی یارانه نقدی از این ماه | یارانه نقدی جدید شامل کدام دهک ها می شود؟

افزایش 20 درصدی یارانه نقدی از این ماه | یارانه نقدی جدید شامل کدام دهک ها می شود؟

با افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۲ ، رقم جدید پرداختی به حساب مددجویان اعلام شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از واریز یارانه نقدی بحساب ها خبر داد.جزئیات یارانه نقدی جدید دولت در نیمه دوم سال اعلام شد.یارانه نقدی این خانوارها از مهرماه 2 برابر خواهد شد. زمان واریز یارانه نقدی مهر 1402 بزودی اعلام مش شود. آخرین اخبار از یارانه نقدی را در سایت جایگاه هشت می خوانیم.

یارانه وجه نقدی است که برای کمک معیشت خانوارها و اقشار کم درآمد به حساب سرپرستان خانوارها واریز می شود. یارانه جدید رئیسی از اردیبهشت ماه کلید خورد. یارانه جدید در ابتدای به اقشار خاصی پرداخت شد اما با اعتراض دیگر یارانه بگیران قرار بر بررسی و پرداخت یارانه به دهک های دیگر هم شد. رقم یارانه جدید رئیسی بین 300 تا 400 هزارتومان است.

فاطمه عباسی با اعلام این خبر گفت: پیرو ابلاغ بودجه سال ۱۴۰۲ کشور به وزارتخانه ها و سازمان های دولتی، این معاونت براساس تبصره یک ماده ۷ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت با تشکیل جلسه ای با حضور نمایندگان انجمن عالی مراکز غیردولتی، نماینده سازمان برنامه و بودجه، نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان دفاتر تخصصی سازمان بهزیستی اقدام به تعیین میزان کمک هزینه یارانه مراکز غیردولتی اعم از مراکز مراقبتی، مراکز روزانه، خانه های حمایتی، حق پرستاری، ویزیت و مراقبت در منزل و حق پرستاری با سقف افزایش ۴۰ درصد از تاریخ اول فروردین سال جاری با توافق تمام اعضاء کرد.

وی افزود: با توجه به دستور مؤکد معاون اول رئیس جمهور در جلسه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در تاریخ فروردین ماه سال جاری مبنی بر تسریع در اجرای حکم تبصره ۱ ماده ۷ قانون حمایت از حقوق معلولان(مصوب ۱۳۹۶) تا پایان اردیبهشت ماه، پیش نویس تصویب نامه با قید دو فوریت در تاریخ اول خرداد ماه امسال توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیر مراحل قانونی تصویب قرار گرفت و در جلسه ۱۰ خرداد ماه سال جاری هیئت وزیران تصویب شد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس این تصویب نامه افراد دارای آسیب نخاعی و افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید از حمایت حق پرستاری به مبلغ دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بهره مند می شوند.

عباسی افزود: به ازای هر توانخواه نیازمند مقیم در مراکز شبانه روزی توانبخشی، بر اساس درجه ارزشیابی مرکز، ماهانه معادل سه میلیون ۷۸۰ هزار تا چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای گروه هدف دارای خانواده، چهار میلیون و ۶۲۰ هزار تومان تا پنج میلیون و ۴۰ هزار تومان برای افراد مجهول الهویه و فاقد سرپرست از سوی سازمان بهزیستی به عنوان کمک هزینه پرداخت می شود.

وی همچنین در خصوص مراکز روزانه گفت: هر توانخواه نیازمند در مرکز روزانه آموزشی توانبخشی معادل دو میلیون و ۲۷۰ هزار تا دو میلیون و ۵۶۰ هزار تومان و فرد دارای اختلال طیف اتیسم در مراکز روزانه از کمک هزینه سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بهره مند خواهند شد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: برای افراد بهره مند از خدمات تخصصی توانبخشی در منزل، کمک هزینه به مبلغ یک میلیون ۲۲ هزار تومان و برای افراد برخوردار از خدمات مراقبت در منزل، کمک هزینه به مبلغ دو میلیون ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور، عباسی گفت: با اهتمام دولت مردمی در سال ۱۴۰۲ برای اولین بار شاهد تصویب کمک هزینه و پرداخت براساس مصوبه جدید در ماه سوم سال خواهیم بود.

 در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲، مجلس شورای اسلامی افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان دو نهاد حمایتی (کمیته امداد و سازمان بهزیستی) را به تصویب رساند و براساس آن دولت مکلف شد این افزایش را از فروردین‌ماه ۱۴۰۲ اعمال کند.

در همین ارتباط دولت، از فروردین‌ماه تا پایان مردادماه تنها ۲۰ درصد مستمری مددجویان را افزایش داد تا اینکه سید صولت مرتضوی؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تاریخ ۲۱ شهریور ماه امسال اعلام کرد: پیرو دستور آیت‌الله رئیسی؛ ریاست جمهوری و با تأمین اعتبار صورت‌گرفته از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، مستمری خانواده‌های تحت‌پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی از شهریور امسال، مجدداً ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای سال ۲۰ درصد مستمری افزایش یافته بود، افزود: با افزایش ۲۰ درصد فعلی مجموع مستمری مددجویان نسبت به سال ۱۴۰۱ جمعاً ۴۰ درصد افزایش می‌یابد

قطع یارانه نقدی در مهرماه 

عسگریان، اخباری را که در خصوص قطع یارانه افراد منتشر می‌شود را نادرست عنوان می‌کند و تاکید دارد که دولت هم قصدی بر قطع یارانه افراد مختلف ندارد هر چند که کارشناسان معتقدند که همه نباید یارانه بگیرند و ۳ دهک بالا نیازمند یارانه نیستند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص کالابرگ‌ها هم می‌گوید: «بزرگترین شبکه توزیع و فروش مواد غذایی کشور با مشارکت ۱۴۰ هزار فروشگاه در کشور تشکیل شده است و کار شبکه ذکر شده این است که پرداخت‌های مالی به پرداخت‌های اعتباری تبدیل شود. اگر این اقدام صورت گیرد و داده‌ها اعمال شود حدود ۹۰ درصد عدالت در حوزه دهک بندی اجرا می‌شود.»

یارانه نقدیوی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص آموزش های فنی و حرفه ای اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که با کمبود نیروی کار ماهر مواجه هستیم. در سنوات گذشته سامانه ای در کشور با عنوان جست و جوی شغل راه اندازی شده است که این سامانه را در دولت سیزدهم ارتقا داده ایم، در این سامانه کارفرما نیاز به نیروی کار را اعلام می کند و کارجو نیز می تواند شغل مورد نیاز را جست و جو کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در سنوات قبل اعلام شد که ۳۰۰ هزار کارفرما متقاضی کارجو هستند، وقتی آسیب شناسی شد، مهمترین عامل نبود مهارت و آمایش سرزمینی است در همین راستا در حوزه مهارت، سازمان فنی و حرفه ای، وزارت آموزش پرورش و سایر نهادهای مربوطه ریل گذاری جدیدی را انجام دادند.

وی بیان داشت: در حوزه آموزش و پروش، دانش آموزان به هنرستان های فنی و حرفه ای هدایت تحصیلی شدند و در وزارت علوم نیز مراکز دانشگاهی فنی و حرفه ای توسعه پیدا کرد و در وزات کار نیز سازمان فنی و حرفه ای با رویکرد جدید وارد کارزار شد.

مرتضوی با اشاره به توسعه کمی و کیفی مراکز آموزش فنی و حرفه ای در کشور گفت: سالانه ۲ میلیون نفر به مراکز دولتی و آزاد فنی و حرفه ای کشور مراجعه می کنند، طرح آموزش مهارت تابستانه با نهادهای مختلف از تابستان امسال شروع شد و آموزش ها به صورت ۴۵ روزه و سه ماه است، اکنون مراجعه های خوبی صورت گرفته و این طرح تداوم دارد.

وی اضافه کرد: مبنای طرح ارائه آموزش ها به مستمری بگیران کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و بازماندگان از تحصیل که می خواهند مهارت بیاموزند به مراکز فنی و حرفه ای هدایت می شوند و مهارت مورد نیاز و بازار کار را سپری می کنند.

مرتضوی با اشاره به اجرای طرح آموزش های مهارتی در مراکز جوار کارگاهی است، گفت: با همکاری سازمان فنی و حرفه ای به بسیاری از کارخانه ها و کارگاه ها مجوز داده شد تا مهارت ها را به کارجویان ارائه کنند. اکنون اقدامات خوبی در حوزه استاد – شاگردی شروع شده که امید داریم در حوزه فارغ التحصیلان دانشگاهی، حرفه مورد علاقه و بازار کار ارائه شود.

وی گفت: اکنون به هر مرکز فنی و حرفه ای که مراجعه کنید به صورت چندین شیفت در رشته های مختلف مهارت ها به کارآموزان ارائه می شود، ضمن اینکه تناسب آموزش با بازار کار نیز صورت گرفته است.

وعده دولت در ایجاد اشتغال سالانه یک میلیون شغل محقق شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یکی از هدف گذاری ها دولت سیزدهم ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در سال است، گفت: اکنون که ۲ سال از عمر دولت سیزدهم می گذارد اعلام می کنیم که هدفگذاری دولت به احسن وجه در چارچوب تعریف اشتغال محقق شده است.

یارانه نقدیوی عنوان کرد: در دولت سیزدهم هر سال یک میلیون فرصت شغلی ایجاد شده است، از شهریور ۱۴۰۰ تا سه ماه ۱۴۰۲، یک میلیون و ۹۷۰ هزار فرصت شغلی ثبت شده که قابل راستی آزمایی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سامانه رصد اشتغال در وزارت کار گفت: همه خدماتی که دستگاه ها و وزارتخانه های مختلف از جمله مشاوره، تسهیلات و سایر موارد در حوزه اشتغال ارائه می کنند در این سامانه ثبت می شوند و به صورت پیامکی، تلفنی و حضوری قابل صحت سنجی است، افرادی که خدمات اشتغال دریافت می کنند پیامک دریافت می کنند و با آنها به صورت تلفنی از نحوه فعالیت و خدمات راستی آزمایی صورت می گیرد و در مرحله حضوری از کارگاه ها که مشغول به کار هستند بازرسی انجام می شود.

مرتضوی عنوان کرد: طبق گزارش مراکز رسمی که از سوی مرکز آمار ایران ارائه شده، در سه ماه اول امسال نرخ بیکاری اعلام شد که این نرخ نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد کاهش پیدا کرده و از ۹.۲ درصد به ۸.۲ درصد رسیده است. همچنین نرخ بیکاری بانوان، فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز کاهشی و نرخ اشتغال پایدار افزایشی بوده است.

وی افزود: گاهی مسئولان استانی و نمایندگان مجلس در بعضی از شهرستان ها اعلام می کنند که نیروی کار کمی داریم در سفر رییس جمهوری به استان آذربایجان شرقی در جلسه شورای اداری استان، مسئولان اعلام کردند که کمبود نیروی کار داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: یکی از افتخارات دولت سیزدهم، تحقق وعده ایجاد یک میلیون شغل در سال بوده است که در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است ضمن اینکه وزارت تعاون نخ تسبیح است که با هماهنگی ایجاد شده خدماتی که وزارتخانه های مختلف از جمله صمت، جهادکشاورزی، سازمان امور اقتصادی و همه وزارتخانه ها و نهادهای مربوطه ارائه می کنند را ثبت می کند.

وی افزود: دولت به دنبال ایجاد ثبات اقتصادی با سرمایه گذاری داخلی و خارجی و ایجاد یک میلیون مسکن است که تسهیلات خوبی ارائه شده و تمام این اقدامات بیانگر آینده روشن در اشتغال کشور است.

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار روز سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      آخرین اخبار
      اخبار پربازدید